Deel dit artikel
-

Coop zet hubstructuur op voor bezorging van online boodschappen

Supermarktketen Coop bouwt samen met Telesuper aan een logistieke hub-structuur voor bezorging van online boodschappen. Dat maakte het bedrijf bekend bij de presentatie van de jaarcijfers.

Op het vlak van e-commerce zet de groei van Coop stevig door. Coop online groeide zelfs twee keer harder dan de markt voor thuisbezorging en is veruit de ‘grootste winkel’ van de organisatie.

In 2019 bestelde 50 procent (tegenover 30 procent in 2018) van de klanten via de bestelapp.

Coop groeide met 24 winkels naar in totaal 314 Coop-winkels en bereikte een consumentenomzet van 1,493 miljard. De filialen en supermarkten van de keten worden aangestuurd door zelfstandig ondernemers. De supermarkten opereren onder de namen Coop, CoopCompact en Coop Vandaag.

Online bezorgen blijft een kostbare operatie. Rivaal Jumbo sluit niet uit dat op termijn de bezorgkosten omhoog gaan. ‘Economisch is het noodzakelijk, maar we zitten in een zeer concurrerende markt,’ vertelt financieel topman Ton van Veen aan de Telegraaf.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond