Freshheads ontwikkelt nieuw nieuwsplatform EenVandaag

Freshheads heeft een vernieuwde website ontwikkeld voor EenVandaag. De site is volledig geoptimaliseerd, biedt meer nieuws online voor verschillende devices (mobile, tablet en desktop) en heeft een duidelijkere focus op content.
De nieuwe insteek van de website van het actualiteitenprogramma is onder meer ingegeven door het wegvallen van reguliere tv-uitzendingen als het EK-voetbal en de Olympische Spelen. Door online uit te zenden blijft EenVandaag in haar taak en behoefte voorzien. Met gemiddeld meer dan één miljoen kijkers is EenVandaag het best bekeken actualiteitenprogramma van de Nederlandse televisie. Naast de reguliere uitzendingen biedt EenVandaag diverse nieuwsitems, reportages en opinie- en jongerenpanels online aan. Met ruim twee miljoen pageviews per maand is EenVandaag.nl een veel bezochte actualiteitensite. De webreportages, blogs, audiogesprekken en artikelen hebben gezorgd voor een enorme groei aan traffic op de website.
“Uitgaande van de nieuwe doelstellingen en ambities hebben wij de website opnieuw ontworpen en geoptimaliseerd om op een overzichtelijke manier informatie aan te kunnen bieden”, aldus Wout Withagen, algemeen directeur van Freshheads. “Overbodige functionaliteiten zijn weggelaten en er ligt nu een duidelijke focus op content waardoor de website eenvoud en rust uitstraalt. De navigatie is verbeterd en de totale website is getransformeerd naar een taakgerichte web applicatie.”
Mede doordat steeds meer bezoekers de website van EenVandaag via mobiel of tablet bezoeken, heeft Freshheads als uitgangspunt gekozen voor een ‘responsive’ design. Hierdoor presteert de website optimaal op alle platformen. Kijk voor meer informatie over de nieuwe websiteontwikkeling van EenVandaag.nl op: http://www.freshheads.com/werk
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.