Deel dit artikel
-

Onetomarket: sponsored links voor KLM

Online marketingbureau Onetomarket gaat de wereldwijde Google Adwords en Overture campagnes voor de KLM beheren. Onetomarket is naar eigen zeggen specialist op het gebied van Search Engine Positioning en Advertising.

De opdracht van de KLM past volgens Onetomarket binnen haar strategie om internet sterker te gaan inzetten voor informatie, boekingen en selfservices. Volgens Bart Vos, verantwoordelijk binnen KLM voor e-commerce, heeft de luchtvaartmaatschappij voor Onetomarket gekozen op basis van eerdere positieve ervaringen met de pay per click zoekmachine campagnes die het bureau al voor KLM uitvoerde.

“Deze asp software maakt het mogelijk om alle online campagnes tot op het niveau van gebruikte zoekwoorden te analyseren. Daardoor kan je gemakkelijk advertentiebudgetten verschuiven naar succesvolle zoekwoorden waar een goede conversie op zit,” zegt Jac van Ommen van Onetomarket.

KLM is niet de enige die bezig is met sponsored links. “Conversie en return on investment staan volop in de belangstelling. Veel adverteerders maken een pas op de plaats nu budgetten voor Google Adwords en Overture snel de pan uitrijzen. Adverteerders bieden tegen elkaar op. Dagbudgetten zijn hierdoor snel achterhaald zijn en kosten om die ene click binnen te halen zijn hoog. De tijd van experimenteren is voorbij en veel adverteerders zullen op basis van resultaat zaken willen doen. Met het inzetten van ProgramSeven zorgen wij ervoor dat elke click zoveel mogelijk oplevert. Dit sluit aan bij de wens van onze opdrachtgevers om online campagnes te realiseren.” aldus Jac van Ommen.

Onetomarket verzorgt ook de online marketing activiteiten voor onder andere: Aegon Bank, DSB, Otto en Postbank.

Deel dit bericht

9 Reacties

Peter

Ik snap er niets meer van. Ik dacht dat deze club uit een aantal zoekmachines was gegooid vanwege malafide praktijken. En nu staan ze hard te roepen met een sterk merk als KLM dat ze een campagne gaan doen. Moet wel zeggen dat ze het slim geregeld hebben. KLM laat zien dat ze beter onder de vleugels van een andere club kunnen werken want laten toch wel wat steken vallen!

ElMariachi

@ Peter 12Market introduceerde een tijde terug een systeem om al je online sales/response te kunnen relateren aan specifieke uitingen/posities. Program Seven ofzo heet dat. Er zijn zat bedrijven met vergelijkbare software (affiliate marketing bedrijven, doubleclick middels Spotlights) maar meestal is het beheer aan client-side omvangrijk. Als een externe partij dat overneemt op een performance basis is de adverteerder goed geholpen. 12market managed dan de grote hoeveelheid keywords die KLM wil claimen. Mooi uitbesteed. Dat 12market cloaking toepast(e) voor SEO en daarmee op de grens balanceert van wat SE's toestaan staat hier los van.  

Wouter

Onze ervaringen met Onetomarket zijn erg positief. Dat Onetomarket af en toe de grens op zoekt is hoort bij het kat en muis spel tussen ranking en optimalisatie. Alhoewel het wel zo is dat dit spel steeds minder gespeeld kan worden.

Santos

Laat me niet lachen. Onetomarket is een partij die zich opblaast als hubba hubba kauwgom. Doen aan zoekmachine marketing en inkoop van keywords. That's it. Hoe zij zich profileren ook op hun website raakt kant noch wal.  Programseven is niks bijzonders. De grotere bekendere online advertisingbureaus in Nederland werken al jaren met professionele oplossingen als doubleclick etc. En stel ook mijn vraagtekens bij de inkoopkracht van hen, zijn ze ROTA gecertificeerd.  

Remi

Het is bekend dat onetomarket uit vrijwel elke zoekmachine (behalve ilse tot nu toe, volgt binnenkort) is gegooid. Daarnaast zijn ze onlangs door Ilse Media op de vingers getikt omdat ze continu dochterpagina's lastig vallen met irrelevante link aanvragen. Dat KLM zaken doet met zo'n partij is daarom niet echt slim. Op de laatste IPAN (over SEO) hoorde ik daar nog interessante zaken over. Daarom zijn ze nu overgestapt op het inkopen van keywords. ProgramSeven is 2 jaar oud en voegt niets toe aan de rapportages die Overture en Google Adwords zelf al opleveren. Het is zelfs zeer ouderwets als je het vergelijkt met de keyword conversion tool van Adwords. Kortom: bij KLM zit een online marketeer die zichzelf onvoldoende heeft verdiept in online marketing en in de fuik van onetomarket is getrapt.

Santos

Program Seven is gewoon het programma Statlynx van Traceworks http://www.traceworks.com/ Niet meer en niet minder. Leuk dat het programseven wordt genoemd. But sorry guys iedere marketeer kan dit gewoon aanschaffen niks unieks aan.  Onetomarket doet het voorkomen of dit een tool is die zij hebben ontwikkeld en nog meer blah blah.  

Alex

Leuk die frusties die lekker meepraten over zaken waar ze geen verstand van hebben. Wat Remi zegt raakt kant nog wal. Wij gebruiken ProgramSeven omdat juist dit programma het mogelijk maakt om alle online campagnes op roi te kunnen beoordelen. Wij hebben ervaring met Dart (wat ons overigens een vermogen heeft gekost) en de beheertools die Adwords en Overture bieden en hebben weten dus waar we over praten. Het generen van clicks (zeker met de biedprijzen in Adwords en Overture) is alleen interessant als hier een goede conversie tegen over staat!

Remi

@Alex: wat ik in mijn reactie stelde is 100% correct. Ik geef je daarom even een tip: login op overture.nl, selecteer "Conversion Counter" (is nog gratis ook!) en je kan de door jouw genoemde ROI prima, en exact bijhouden. Het is een relatief nieuwe functie in NL, die je misschien nog niet kende. Voor ROI meting (de verkoopslogan van onetomarket, dat doen jullie goed) heb je ProgramSeven niet nodig.

Rinus de Reus

Erg slechte ervaring met Onetomarket. Zij zouden een SEA campagne opzetten voor ons maar kwamen echt met een amateurcampagne. GA NIET IN ZEE MET ONETOMARKET UIT ARNHEM!!!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond