
Net echt of echt nep? Hoe verandert AI Influencer Marketing?
Influencers worden ingezet om een menselijk en authentiek gezicht aan je merk te geven, maar wat gebeurt er als we influencers kunstmatig genereren?
Marije Blom is docent en onderzoeker bij de opleiding Communicatie, Instituut Communicatie, Media en Informatietechnologie aan de Hogeschool Rotterdam. Binnen haar rol als onderzoeker doet zij onderzoek naar AI-gedreven ontwikkelingen binnen het de communicatie. Specifiek is zij geïnteresseerd in de relatie tussen AI-agents en mensen en op welke manier content een bijdrage levert in het versterken van de digitale relatie.
Marije neemt ons in deze talk mee in de wereld van Artificial Intelligence voor influencer marketing. Ze legt uit dat mensen bereid zijn om een band aan te gaan met virtuele influencers. Het gaat hierbij niet om hoe echt deze AI-generated influencers eruit zien, maar wel moeten zij menselijk gevonden worden. Zij behandelt een aantal strategieën om menselijkheid te vergroten en legt uit waarom het belangrijk is dat je ‘no drama’ hebt.
Host: Ronald ter Voert (eigenaar van RTV Media)
Spreker: Marije Blom (docent en onderzoeker aan de Hogeschool Rotterdam)
Collectie: Emerce Digital Marketing Live!
Nieuwe insights
[Podcast] Tech Insider: AI-‘first’ als bedrijfsstrategieEmerce Rapport AI & SEO 2025Hoe je als merk anno 2025 aan de directe relatie met de consument bouwtFranchise, rebranding én migratie tegelijk: hoe Onlineverf de sprong aandurfdeDeze 5 bedrijfsuitdagingen pak je vandaag nog aan met AIGerelateerde artikelen


Emerce Rapport AI & SEO 2025

Deze 5 bedrijfsuitdagingen pak je vandaag nog aan met AI
