
Stappenplan voor personalisatie
Gartner kwam eind vorig jaar met een verrassende voorspelling: de komende vijf jaar stopt 80 procent van de marketeers met personalisatie-inspanningen. Was de buzz rondom personalisatie dan onterecht? Nee.
De crux zit in de juiste uitvoering van de personalisatiestrategie. Accenture ontdekte dat 91 procent van de consumenten meer geneigd is om te winkelen bij merken die relevante aanbiedingen en aanbevelingen herkennen, onthouden en geven. Met andere woorden: personalisatie, op de juiste manier uitgevoerd, kan leiden tot precies het soort resultaten dat marketeers willen.
In deze talk reikt Patty Bastiaansen van ISM je de bouwstenen aan voor het creëren van een persoonlijke en relevante klantreis voor iedere individuele bezoeker. Zij staat stil bij het belang van een centraal klantbeeld voor personalisatie en deelt praktijkvoorbeelden van personalisatie door de gehele klantreis. Tot slot laat ze zien hoe je zelf aan de hand van een concreet stappenplan een gedegen personalisatiestrategie opstelt.
Host: Roeland de Bruin (eigenaar van contentmarketingbureau Cool Content Company)
Spreaker: Patty Bastiaansen (Online Marketing Strateeg bij ISM eCompany)
Collectie: Emerce Digital Marketing Live!
Nieuwe insights
Verwachtingen van consumenten in 2025: vertrouwen en basisprestaties centraalRodi Media: Lokale impactTussen monolithisch en composable: de gulden middenweg voor je IT-landschapBluedesk: Businesspartner[Podcast] Tech Insider: digital marketing voor B2B-techbedrijven (zelfs met TikTok)Gerelateerde artikelen


[Podcast] Doorzetters met Richard Bross: ‘Mijn mooiste bedrijf viel om toen ik ziek was’

Arbeidsmarktcommunicatie: de invloed van media en marketing
