Advertentiebedrijf haalt weerman in huis

Widespace, een leverancier van premium mobiele advertenties, biedt adverteerders voortaan de mogelijkheid om advertenties te tonen op basis van het weertype en de temperatuur.
Volgens Keith Ta, hoofd verkoop Nederland bij Widespace, hebben weersomstandigheden invloed op het consumptiegedrag, zeker in de zomer. Een reisorganisatie kan bijvoorbeeld zonvakanties promoten wanneer het regent, en een kledingretailer kan er voor kiezen om badkleding te tonen wanneer de zon schijnt.
De weer-targeting-advertenties van Widespace zijn gebaseerd op vier weertypen: zonnig, bewolkt, motregen en zware regenval. Daarnaast kan Widespace advertenties ook ‘targetten’ op basis van temperatuur. De dienst zorgt ook voor geografische verspreiding van de de advertentie. Voor Nederland heeft Widespace een indeling gemaakt van zes verschillende regio’s. De weergegevens worden geleverd door drie aanbieders en worden meerdere malen per dag ververst.
Weer-targeting-advertenties worden aangeboden in alle formaten en in alle advertentieruimtes die op het netwerk van Widespace beschikbaar zijn.
De Widespace weerkaart van Europa
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Walter Aerts
Wordt al veel vaker gedaan. Vaak wordt er aan een standaard tag een parameter meegegeven, waardoor men de data weer verder kan gebruiken om campagnes te targetten. Voorbeelden zijn kortingen met bepaalde temperatuur of regenbanden bij regenachtig weer. Met andere woorden; leuk marketingjasje, wel al bestaande techniek.
Olivier Fornier
Dit wordt ook al enige tijd toegepast in de Digital Out-Of-Home (DOOH) markt. Zo is de Neckermann commercial alleen zichtbaar wanneer het regent en de OLA Magnum 5 kisses alleen wanneer het 20 graden of warmer is tussen 13.00-20.00u. Wel goed dat het steeds vaker wordt toegepast. Voor D-Reizen hebben we een tool ontwikkeld zodat ze zelf (real-time) haar last minute aanbiedingen, incl. aftelmechanisme, op onze schermen kunnen uploaden. De markteer zit dus zelf aan de knoppen.