Industry Wire

Geplaatst door OnePlus

OnePlus rapporteert in Europa sterke start 2021 met meer dan 300% groei en indrukwekkende performance flagshipserie

Amsterdam, 28 april 2021 – Wereldwijd technologiebedrijf OnePlus rapporteert voor het eerste kwartaal van 2021 een sterke start in Europa. De verkopen stegen met 388 procent en de inkomsten stegen met 286 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Die groei heeft het bedrijf vooral te danken aan zijn flagshipsmartphone-series – inclusief de onlangs geïntroduceerde OnePlus 9-serie –, die 65 procent bijdroegen aan de totale inkomsten.

Noord-Europa kwam als best presterende regio uit de bus en droeg meer dan 30 procent bij aan de totale inkomsten. De regio werd gevolgd door West-Europa. Deze performance komt overeen met de groeistrategie van het bedrijf om te profiteren van kansen in de Scandinavische landen, België en Nederland. De Centraal-Europese regio droeg met zijn derde plek ook flink bij. Daarmee komt opnieuw nadruk te liggen op de focus van OnePlus op deze regio met strategische investeringen om zijn aanwezigheid hier uit te breiden. Op landelijk niveau waren de drie best presterende markten Finland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Het succes bouwt voort op de performance van het merk in de Noord-Europese regio vorig jaar, toen OnePlus een van de top drie smartphonemerken was in Finland en Denemarken. Zo bleek uit de Market Monitor for Q4 2020 van Counterpoint Research. Volgens het rapport was OnePlus toen in Finland het nummer één 5G Android-merk, vormde het in Denemarken en Nederland het op een na beste merk in de Android-categorie, en claimde het de derde plaats op de smartphonemarkt met toestellen boven de 400 dollar.

Om de OnePlus-ervaring toegankelijk te maken voor nog meer gebruikers, is de OnePlus 8T 8GB + 128GB vanaf 3 mei 2021 via OnePlus.com verkrijgbaar voor 499 euro en de 8T 12GB + 256GB voor 599 euro. Daarnaast is de OnePlus Nord 8GB + 128GB vanaf dan verkrijgbaar voor 369 euro en de 12GB + 256GB-versie voor 429 euro.

Tuomas Lampen, Head of Strategy bij OnePlus Europe: “We zijn 2021 in Europa uitstekend van start gegaan, mede dankzij de sterke performance van de flagshipserie, de groeiende Europese community, continue investeringen in belangrijke markten als Noord-Europa en onze focus op nieuwe markten, zoals Centraal-Oost-Europa, voor een duurzame groei. In de toekomst bouwen we naar een breder productportfolio voor 5G-ready toestellen, werken we samen met onze community en maken we van OnePlus een serieuze naam op het gebied van betrouwbare en premium smartphone-ervaringen binnen alle prijssegmenten.”

De afgelopen jaren heeft OnePlus gewerkt aan een aantal van de meest bekroonde flagshipsmartphones in de branche. De nieuwste toevoeging aan dat portfolio is de OnePlus 9-serie, de meest geavanceerde serie van het merk tot nu toe. De toestellen zijn uitgerust met een flagshipcamera-ervaring dankzij het Hasselblad Camera for Mobile-systeem, next-generation displays met hoge verversingssnelheden en snelle wireless charging-technologie. OnePlus bedient de markt met een divers productportfolio dat bestaat uit smartphones in het midden- en premiumsegment, de onlangs geïntroduceerde OnePlus Watch en draadloze audioaccessoires. Vorig jaar betrad OnePlus met de introductie van de OnePlus Nord- en de OnePlus Nord N-serie als uitbreiding van de Never Settle-aanpak ook het middensegment. Hiermee maakt het merk de OnePlus-ervaring toegankelijk voor meer gebruikers van over de hele wereld.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht