Data analytics als startpunt voor innovatie

Gasten: Bart Delmulle Host: Bart Delmulle

Bij PostNL is data analytics het startpunt voor de digitale transformatie. Het moet de logistiek van het bedrijf efficiënter en innovatiever maken.

Bart Delmulle is per 1 februari 2021 gestart als Chief Digital Officer bij PostNL. De benoeming is het vervolg op de aankondiging van PostNL dat het bedrijf extra gaat investeren in versnelde digitalisering. In dit video-interview gaat hij  in gesprek met Krijn Schuurman over de (nieuwe) digitale ambities van het bedrijf. Verder licht hij de toekomstvisie toe en gaat hij dieper in op de nieuwe doelen van de Nederlandse logistieke gigant.

Bart is aangesteld om het digitaliseringsproces van het postbedrijf te versnellen en PostNL uit te bouwen tot het meest efficiënte en innovatieve platform voor logistieke e-commerce en post binnen, naar en vanuit de Benelux. Hiervoor was hij partner (en expert telecommunicatie en technologie) bij consultancybedrijf Bain & Company in Brussel, bij McKinsey & Company en de Finse telecomspeler Nokia.


Gast
Bart Delmulle
Chief Digital Officer (CDO), PostNL

Bart Delmulle is per 1 februari 2021 gestart als Chief Digital Officer bij PostNL. Bart was voorheen partner (en expert telecommunicatie en technologie) bij consultancybedrijf Bain & Company in Brussel, bij McKinsey & Company en de Finse telecomspeler Nokia. De benoeming is het vervolg op de aankondiging van PostNL dat het bedrijf extra gaat investeren in versnelde digitalisering. Bart, met zijn sterke trackrecord in digitalisering en e-commerce in uiteenlopende sectoren, gaat hieraan bijdragen zodat PostNL kan inspelen op grote technologische en digitale veranderingen.


Host
Krijn Schuurman
Host, Emerce

Krijn Schuurman is een scherpe en gevatte allround dagvoorzitter die het beste bij sprekers naar boven haalt. Kritisch waar het moet, met humor waar het kan. Naast zijn werk als dagvoorzitter en gespreksleider heeft hij de afgelopen 15 jaar opdrachten gedaan voor uiteenlopende organisaties in verschillende sectoren. De klant helpen bij het benutten van kansen die de online wereld biedt, is daarin de rode draad.
Hij wordt regelmatig gevraagd duiding te geven aan de trends op het gebied van internet en ICT, op Radio1 en BNR Nieuwsradio en zo nu en dan in programma’s zoals NOS Journaal, EenVandaag, Nieuwsuur en RTL Late Night.

Krijn heeft een jarenlange ervaring als gespreksleider bij evenementen, webinars, podcasts en talkshows. Hij heeft een voorliefde voor innovatie en alles wat met de digitalisering van onze samenleving te maken heeft, maar is breed inzetbaar; de afgelopen jaren werkte hij mee aan programma’s over onder meer de zorg, het onderwijs, de financiële sector, duurzaamheid en goede doelen.



Gerelateerde artikelen