
Waarom kiezen voor een Digital Experience Platform (DXP)
Een digital experience platform (DXP) kan het antwoord zijn op een CMS dat met teveel tools moet worden uitgebreid om te voldoen aan de huidige marketingwensen.
In deze video vertelt Paul de Metter (4NG) over de belangrijkste verschillen tussen een uitgebreid CMS en een digital experience platform (DXP). Bij laatstgenoemde optie heb je je CMS, marketing automation, klantencontactkanalen, CRM, et cetera bij elkaar in één platform.
Wanneer hak je de knoop door om over te stappen op een DXP? En wanneer voldoet een uitgebreide CMS? Het antwoord is niet: ‘als je groeit, stap je over’. Paul de Metter implementeert met 4NG beide oplossingen en laat je zien hoe je een weloverwogen keuze maakt. Daarbij neemt hij je mee in de laatste trends die van invloed op je keuze kunnen zijn.

Paul de Metter
Paul richtte in 2002 digitaal bureau Arlanet op en is in 2020 managing partner geworden binnen 4NG. Sinds 2009 is hij naast ondernemer ook digitaal strateeg en sinds 2019 Most Valuable Professional (MVP) van Optimizely (Episerver). Met de kennis van ondernemen en groei verbindt hij kansen aan de trends binnen de digitale acceleratie.
Nieuwe insights
Programmatic Advertising 2026: AI, privacy en efficiënte targetingNieuwe pensioenstelsel: wat betekent dit voor de digitale sectorFuture design: de wetenschap achter toekomststrategieThe Future (Still) Belongs To All Of UsVan SEO naar GEO: VML over wie straks je online vindbaarheid bepaaltGerelateerde artikelen


B2B-teams moderniseren commerce om los te komen van legacy-systemen

Hoe Vertex AI datasilo’s doorbreekt en marketing voorspelbaar maakt

