DNA \ LTB richt eerste IT- en techmarketing Centre of Expertise in Nederland op

Marketingbureau DNA \ LTB ontwikkelt als eerste in Nederland een Centre of Expertise voor IT- en techmarketing. Als specialist in de IT- en techsector merkt zij vanuit klanten een toenemende behoefte aan vernieuwende marketinginzichten om IT-beslissers beter te bereiken en te engagen. Door middel van onderzoek onder CMO’s en marketingmanagers analyseert het Centre of Expertise waar de kennishiaten zitten. Recent aangestelde Head of Marketing Insights Sabine Blom leidt deze nieuwe fase.
Sterke behoefte aan inspiratie en vernieuwing bij b2b-marketeers
Het Centre of Expertise heeft als doel de laatste ontwikkelingen in de IT- en techmarketing te spotten, door te vertalen in kansen en te adviseren hoe je als organisatie daarop kunt inspelen. Het richt zich op het uitvoeren van structurele klantinterviews en het lanceren van een jaarlijkse IT- en tech-barometer met inzichten over het bereiken en engagen van IT-beslissers. Daarnaast lanceert het Centre of Expertise een online kennisplatform over de laatste ontwikkelingen en best practices in de marketing wat betreft de IT- en techsector. “Nu de wereld grotendeels terug naar het oude gaat, merken we dat er weer meer mogelijk is maar dat er ook een sterke behoefte is aan nieuwe ideeën en inzichten. Denk aan onderwerpen als: wat wil een CIO lezen? Zijn techies te porren voor gamification? En moeten we weer evenementen gaan doen? Om concreet antwoord te geven op deze vragen, zal het Centre of Expertise zich focussen op onderzoek onder IT-beslissers en best marketing practices”, aldus Sabine Blom.
Versmelting b2c- en b2b-marketing
Ook onderzoekt het Centre of Expertise de effecten van de veranderingen in het dynamische marketinglandschap, waarbij invloeden van de consumentenmarketing op b2b-marketing centraal staan. Sabine Blom: “Ik heb meer dan tien jaar ervaring in de consumentenmarketing, een branche waarin het tempo en de concurrentie heel hoog is. B2b-marketing kan in mijn optiek veel leren van consumentenmarketing. Zakelijke beslissingsnemers zijn immers gewoon mensen en consumenten – en die zijn niet volledig rationeel. Als jouw doelgroep je merk niet kent of er negatieve associaties bij heeft, zal een leadgeneratie campagne niet optimaal werken. Het is daarom van belang je niet blind te staren op leadgeneratie en eerst te checken of de basis van je merk en product wel in orde zijn. Het meten van je merk, de positionering en of deze aansluit op de behoefte van de klant wordt nog weleens vergeten in b2b.”
Kennisplatform voor toekomstig marketingtalent
Met de oprichting van het Centre of Expertise ontwikkelt DNA \ LTB zich door tot bron van kennis en strategische sparringpartner in de IT- en techmarketing. Deze kennis zet DNA \ LTB ook in voor het opleiden van best in class IT- en techmarketeers.
Over DNA \ LTB
Marketingbureau DNA \ LTB is opgericht in 2014 door Dimphy van Heusden. In 2020 is de organisatie explosief gegroeid. Het aantal klantaanvragen is met 150% gestegen en het team is gegroeid van vier naar zestien mensen. De afgelopen jaren heeft de organisatie zich toegespitst op Inbound Marketing Consultancy voor IT- en techbedrijven. Bekende opdrachtgevers zijn Graydon, Eurofiber, Sentia, Oracle, Equinix en UKG.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.