Industry Wire

Geplaatst door BvA

World Federation of Advertisers maakt resultaten D&I Monitor bekend

Amsterdam, 18 oktober 2021 – De resultaten van de D&I Monitor, het onderzoek van World Federation of Advertisers (WFA) naar de stand van zaken op het gebied van diversiteit en inclusie binnen de marketing- en communicatiebranche, zijn bekend. In Nederland zijn bvA en VIA in samenwerking met 17 andere brancheverenigingen initiatiefnemers van dit grootschalige onderzoek.

De wereldwijde uitkomsten worden vandaag gepresenteerd tijdens de Advertising Week in New York. Een korte topline: discriminatie op leeftijd en gezinssituatie zijn de meest voorkomende vormen en vrouwen en minderheden ervaren het vaakst achtergesteld te worden. Ook ervaren vrouwen vaker ongewenst gedrag op de werkvloer dan mannen. Tegelijkertijd laat de marketingindustrie wereldwijd op het gebied van diversiteit en inclusie betere resultaten zien dan andere branches. Meer resultaten vind je in het persbericht van WFA hieronder.

Als bvA verzamelen we op dit moment de belangrijkste uitkomsten voor de Nederlandse markt en die zullen wij naar verwachting aanstaande donderdag 21 oktober delen in een nieuw persbericht.

De Nederlandse brancheorganisaties die deelnemen aan de D&I Monitor zijn ADCN, bvA, DDA, DDMA, Dutch Marketing Diversity Fund, Effie, GVR, Include Now, Logeion, MOA, MWG, NIMA, Orange Lions, PIM, RAW, Screenforce, SIRE, VIA en Vinex. De All-In D&I Monitor is de Nederlandse versie van de wereldwijde WFA diversiteitspeiling die in 27 landen werd gehouden in juni en juli 2021. De resultaten zijn gebaseerd op meer dan 10.000 reacties van medewerkers in marketing en communicatie over de hele wereld.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht