Industry Wire

Geplaatst door Azerion

Azerion wordt Europese digitale krachtpatser na strategische overname van Inskin Media

Londen, UK, 21 oktober 2021 – Azerion, het snelgroeiende digitale entertainment- en mediaplatform, kondigt vandaag de overname van Inskin Media aan, het toonaangevende multi-screen, high-impact digitale reclamebedrijf.

Deze integratie sluit aan bij de ambitie van het bedrijf om het leidende Europese digitale entertainment- en mediaplatform te worden. De expertise van Inskin Media geeft de klanten van Azerion toegang tot een breder scala aan schaalbare, hoogrenderende en impactvolle advertenties.

“We zijn verheugd Inskin Media te verwelkomen op ons platform. Hun focus op het leveren van hoogwaardige digitale merkreclame aan klanten en partners sluit perfect aan bij ons bedrijfsethiek. De integratie zal ook geweldige synergieën creëren binnen ons best-in-class netwerk van programmatische en digitale advertentieproviders”, legt Joost Merks, Chief Investment Officer van Azerion, uit.

Inskin Media heeft als missie om de impact van digitale campagnes te maximaliseren. Het snelgroeiende bedrijf voor advertentietechnologie heeft onlangs een aantal nieuwe producten gelanceerd naar aanleiding van de toegenomen vraag. Gespecialiseerd in multi-screen, high-impact digitale merkreclame, is het toegewijd aan het creëren van impactvolle en effectieve online ervaringen. Het bedrijf werkt samen met 260 uitgevers, werkt met meer dan 1.000 blue-chip merkklanten en levert campagnes aan meer dan 2.000 premium websites wereldwijd.

Iain Jacob, voorzitter van Inskin Media, licht toe: “Het verhaal van Inskin Media is er een van innovatie, kwaliteit en groei, en daarom is Azerion – als een van de snelstgroeiende mediaplatformbedrijven in Europa – de ideale match voor ons. Azerion ontwikkelt snel op het gebied van marketing en digitale inhoud. We houden van Azerion’s ‘can do’-houding en ongelooflijke ontwikkelingstempo en zijn erg enthousiast om deel uit te maken van hun groeiverhaal.”

Matthew Newcomb, CEO van Inskin Media, voegt hieraan toe: “Het aanpakken van aandachtschaarste in digitale advertenties is een van de meest urgente uitdagingen waarmee adverteerders tegenwoordig worden geconfronteerd. Onze ervaring en expertise in het ontwikkelen en leveren van fantastische merkadvertentiecampagnes zal de klanten van Azerion helpen een grotere, positieve betrokkenheid te genereren en uitstekende bedrijfsresultaten te behalen.”

Dit laatste nieuws volgt op de aankondiging van 19 oktober dat Azerion PubGalaxy, het platform voor het genereren van inkomsten, heeft overgenomen. Een paar maanden daarvoor heeft Azerion het bedrijf Sublime overgenomen. Beide overnames hebben als doel om het advertentie-aanbod in Europa te versterken. In april 2021 haalde het bedrijf €200 miljoen (£ 168) aan financiering binnen. Inskin is het negende bedrijf dat in 2021 door Azerion is overgenomen.

***EINDE***

Over Azerion

Azerion is een snelgroeiend en toonaangevend pan-Europees digitaal entertainment- en mediaplatform. Ons geïntegreerde platform biedt technologische oplossingen om de aan- en verkoop van digitale advertenties voor mediakopers en -verkopers te automatiseren. Contentmakers, uitgevers en adverteerders werken met ons samen om miljoenen mensen over de hele wereld te bereiken die onze games spelen en onze entertainmentconcepten gebruiken om de betrokkenheid, loyaliteit en het stimuleren van e-commerce te vergroten. Opgericht in 2015 door twee Nederlandse ondernemers, heeft Azerion een snelle expansie doorgemaakt dankzij organische groei en strategische acquisities. Het hoofdkantoor van Azerion bevindt zich in Schiphol-Rijk, Nederland.

Over Inskin Media

Inskin Media levert hoogwaardige digitale advertenties op meer dan 2000 premium websites wereldwijd, in samenwerking met 260 uitgevers en meer dan 1000 toonaangevende merken. De krachtige, indrukwekkende rich-media-indelingen trekken de aandacht op elk apparaat door middel van opvallende advertenties die naadloos opgaan in elke individuele omgeving. Standaardisatietechnologie zorgt ervoor dat elke advertentie perfect werkt, ongeacht het platform, de media of het ontwerp, waardoor het proces wordt vereenvoudigd voor merken en bureaus die graag willen profiteren van deze enorm gedenkwaardige en krachtig effectieve advertentiemogelijkheden. Inskin Media, opgericht in het Verenigd Koninkrijk in 2009, opereert nu internationaal, met acht kantoren over de hele wereld.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht