Getty Images lanceert storytelling campagne met augmented reality

Met deze campagne wil Getty Images de discussie starten over nieuwe vormen van (interactieve) storytelling en de kracht laten zien van bestaande en soms beroemde foto’s en video van hoogstaande kwaliteit. Onderdeel van de campagne is een augmented reality toepassing om te laten zien hoe foto’s, video en muziek elkaar kunnen aanvullen en hoe technologieën zoals mobiel en augmented eindeloze mogelijkheden bieden voor interactieve storytelling.
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Etienne Mineur, een invloedrijk Frans creatief op het gebied van interactieve design en augmented reality. Voor de Nederlandse markt maakte Remco Vroom van TAB Worldmedia de aanpassingen en Augmented Reality toepassingen (via Layar).
“Bij Getty Images brengen we voortdurend de wereldwijde visuele trends in kaart. We leven in een tijd van sharing. Consumenten delen 24/7 ervaringen met vrienden en bekenden. Dit biedt mogelijkheden, maar creëert ook uitdagingen om een duidelijke visuele strategie te ontwikkelen die de authenticiteit en realiteit van het merk reflecteren. De urgentie om een herkenbare en consistente visuele stijl te creëren is groter dan ooit. Daarom willen wij in deze campagne de groeiende rol en relevantie van beeldende storytelling onder de aandacht brengen,” zegt Daphne Plomp, marketing manager Benelux Getty Images.
De behoefte aan bestaande hoogwaardige video content voor campagnes groeit enorm. Uit recente onderzoeken (via: http://www.scgpr.com/41-stories/the-power-of-video-marketing) blijkt dat tegenwoordig:
•90% van alle media via een scherm wordt geconsumeerd
•Internetgebruikers gemiddeld 88% meer tijd spenderen op sites met video, waarmee video een hogere retentie laat zien
•Dagelijks 4,75 biljoen content wordt gedeeld op Facebook
De afname van video is in de laatste vijf jaar verdubbeld bij Getty Images. Middels deze campagne en de samenwerking met Etienne Mineur wil Getty Images het toenemende belang van video benadrukken, deze ontwikkeling ondersteunen en faciliteren met de content (video, muziek en beelden) die het aanbiedt. Het aanbod van Getty Images omvat meer dan 90 miljoen beelden en 1,8 miljoen video’s.
De campagne
De campagne-onderdelen zijn samengebracht op deze landingpage (www.gettyimages.nl/storytelling):
– Online interactieve ervaring (www.gi-storytelling.nl) van een beeldverhaal met speelse Augmented Reality laag die is opgebouwd uit foto’s, video’s en muziek. In dit verhaal laat Getty Images zien dat het aanspreken van emoties essentieel is om een goed verhaal te kunnen vertellen via verschillende mediatypen.
– Feiten, tips en inzichten over storytelling en transmedia ter inspiratie
– Kortingscodes (tot 40%) voor beelden en video waarmee Getty Images de drempel wil verlagen om de ideeën of verhalen tot leven te brengen.
Daarnaast is er een email campagne waarin de diverse vormen van content uitgelicht worden en een fysieke mailing naar een groot aantal Creative Directors, Art Directors en creatieven. Zij ontvangen binnenkort een pakketje met daarin het beeldverhaal met Augmented Reality.
Over Etienne Mineur
Etienne Mineur (1968) is een Franse designer en een van de meest invloedrijke figuren in digitale creatie in Europa. Mineur is CEO en Creative Director van les éditions volumiques (http://volumique.com/v2/en/). Hij begon zijn carrière in de tijd van de CD-ROM, is als Art Director bij diverse Design Agencies werkzaam geweest en experimenteert sindsdien met digitale content. Hij is bedenker van verschillende spellenseries en hybride boeken die een brug slaan tussen print en touchscreens.
* Noot aan de redactie
Bijgevoegd beeldmateriaal is vrij te gebruiken bij verwijzing naar deze campagne.
Link naar het persbericht waar meer beeldmateriaal gedownload kan worden: http://gettyimagesnederland.pr.co/63516-getty-images-lanceert-storytelling-campagne-met-augmented-reality
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.