Industry Wire

Belgische ondernemers lanceren eerste online projecten- & communicatieplatform voor bedrijven

Steeds meer bedrijven willen online zaken doen. Maar voor heel wat business-to-bedrijven is dat geen eenvoudige opgave. Daar wil theworkpool.com een antwoord op bieden: het is het eerste Belgisch social business platform voor B2B-bedrijven.

Via de site wordt het mogelijk om snel en eenvoudig klanten, opdrachtgevers, projecten, leveranciers of afzetmarkt te vinden. “Velen praten over social business, maar wij brengen het in de praktijk”, legt CEO Kevin De Poorter uit. “We linken vraag en aanbod van alle bedrijven en freelancers om hen te helpen bij het online zakendoen.” The Workpool is dus het eerste Europese job- en communicatieplatform exclusief voor B2B.

Social business gaat over het maximaal inzetten van online technologie en sociale media om zaken te doen. The Workpool is het eerste social business platform dat zich specialiseert in business-to-business contacten. Kevin De Poorter: “We willen een echte online community zijn waar bedrijven, zelfstandigen en freelancers elkaar vinden. Ze kunnen er terecht om klanten, opdrachtgevers, onderaannemers of projecten te vinden. Dankzij onze intelligente technologie zullen vraag en aanbod in een mum van tijd aan elkaar worden gelinkt.”

Ondernemingsnummer verplicht

The Workpool mikt met zijn community op drie groepen: bedrijven die onderaannemers, professionals of freelancers zoeken om een project uit te voeren; zelfstandigen en bedrijven die nieuwe opdrachten, projecten of opdrachten zoeken en ten derde bedrijven die diensten of producten aanbieden en hun afzetmarkt groter willen maken. De enige voorwaarde om lid te worden van het platform, is dat je over een ondernemingsnummer beschikt.

Een hele reeks voordelen

Aan de launch van het nieuwe platform ging een grondige studieronde vooraf. The Workpool biedt bedrijven een hele reeks voordelen van online zakendoen. “Het gaat sneller, het is eenvoudiger en is veel goedkoper om binnen de community die wij bouwen, de juiste professional of het gepaste antwoord te vinden voor je business vraag”, aldus de CEO.

De technologie van The Workpool vereenvoudigt het zoekwerk van de deelnemers aanzienlijk. Kevin De Poorter: “Onze technologie werkt interactief en intelligent. Dat betekent dat ze ook in staat is om vraag en aanbod snel te matchen en zo de leden onmiddellijk een antwoord te geven op hun vraag. Bovendien integreren we maximaal de mogelijkheden van social media. We zijn er dan ook van overtuigd dat The Workpool snel een onmisbare schakel zal worden in het online zakendoen van heel wat bedrijven.”

Gratis proefperiode voor iedereen

Elke professional kan gratis de mogelijkheden en functies van The Workpool ontdekken. Tijdens de “free trial periode” van 30 dagen kan de gebruiker voluit proeven van de mogelijkheden en functionaliteiten van het platform. Daarna kan worden overgeschakeld op een betalend lidmaatschap.

Een unieke helpdesk

Net zo belangrijk als de mogelijkheden die The Workpool aanbiedt, is de helpdesk. Kevin De Poorter: “Bij The Workpool vinden we een goede en vlotte service topprioriteit. Daarom investeren we veel tijd en middelen om onze klanten maximaal te bedienen. Onze Customer Support is bereikbaar via alle mogelijke kanalen: zo is er op het platform zelf een account van The Workpool waar leden direct terecht kunnen met hun vragen, of ze nemen contact op met de helpdesk via mail, Facebook, twitter, Linkedin of telefonisch.”

Wie wil kennismaken met deze nieuwe social business community, surft naar www.theworkpool.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht