Industry Wire

Geplaatst door L&DJ PR

Shopkorting geeft inzicht in top 3 Sinterklaas- en Kerstaankopen

De Nederlandse consument heeft dit jaar in de periode voor Sinterklaas, van 5 november tot 5 december, vooral speelgoed, entertainment en huishoudelijke apparatuur gekocht. Dat blijkt uit omzetcijfers van Shopkorting.nl, dat inzicht heeft in het koop- en besparingsgedrag van 276.000 online shoppers. Vooral Lego, Playmobiel en bordspellen voor volwassenen waren dit jaar populair. Met Kerst verwacht het bedrijf dat er vooral veel games onder de kerstboom zijn te vinden. Ared Yelkenci, algemeen directeur van Shopkorting: ‘De Playstation 4 is net gelanceerd en is razend populair deze Kerst. Daarnaast merken we dat er veel vraag is naar games van rond de 60 euro.’

Bij Shopkorting kunnen leden middels cashback extra korting krijgen bovenop de prijs van hun internetaankoop bij een aangesloten webshop. Door het jaar heen zoeken en vinden consumenten vooral online korting op respectievelijk kleding, elektronica, dagaanbiedingen, huis- en tuinproducten en reizen. In de maanden november en december ziet Shopkorting dat veranderen.

Top 3 aankopen Sinterklaas
Voor Sinterklaas bestaat de top 3 uit speelgoed, entertainment en huishoudelijke apparatuur, met een omzet van respectievelijk 40.000, 27.000 en 21.000 euro. Deze top 3 wijkt ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar op slechts één categorie af. Toen stond elektronica op nummer drie. Yelkenci: ‘De Sint heeft dit jaar dus meer huishoudelijke producten uit Spanje meegebracht, maar speelgoed blijft natuurlijk de absolute winnaar.’ Gezien de cijfers van Shopkorting stonden op het gebied van speelgoed de Baby Born Interactieve Pop, Nijntje Verstoppertje Spelen, de Ravensburger Tiptoi Startersset met boek en het bordspel Stef Stuntpiloot het meeste op de verlanglijstjes van de kinderen. Volgens Yelkenci was dit een veel gevarieerder verlanglijstje dan vorig jaar; toen gaf Sint de kinderen vooral Lego.

Top 3 aankopen Kerst
Naar verwachting van Shopkorting zal de top-3 voor de Kerst er als volgt uitzien: entertainment op 1 gevolgd door elektronica exclusief huishoudelijke producten en computerspellen. Ared Yelkenci, algemeen directeur van Shopkorting: ‘Met Kerst wil men graag dure cadeaus geven. De zeer populaire Play Station 4 kost zo’n 300 euro. Je best doen om dit cadeau zo goedkoop mogelijk te kunnen geven, loont de moeite.’

Piek van het jaar
In de periode november tot en met december wordt er elke 5 seconden iets gekocht via Shopkorting. De ‘spits’ van online aankopen ligt na het avondeten, tussen 20:00 en 21:00 uur. Zondagavond spant de kroon qua drukte: dan wordt er iedere seconde iets gekocht op het cashback-platform.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht