Industry Wire

Geplaatst door IBM

IBM lanceert tweejarig wereldwijd Pro Bono milieuprogramma voor non-profitorganisaties

Tegen 2050 zal de voedselproductie met meer dan 70 procent moeten toenemen om een wereldbevolking te voeden die naar verwachting uit meer dan 9 miljard mensen zal bestaan. Dankzij extreme weersomstandigheden en de veranderende omstandigheden voor gemeenschappen, is het van cruciaal belang om ervoor te zorgen dat moderne landbouwprocessen duurzaam zijn.

Om dit toenemende probleem aan te pakken, kondigt IBM de lancering aan van de ‘IBM Sustainability Accelerator’. Dankzij dit initiatief kunnen non-profitorganisaties pro bono gebruik maken van de resources en technologieën van IBM. Op deze manier kunnen ze blijvend impact maken op de gemeenschappen die het meest kwetsbaar zijn voor klimaatverandering en vervuiling.

Ieder jaar zal het programma een nieuw duurzaamheidthema introduceren, waarbij de pilot gericht is op duurzame landbouw. Inmiddels zijn er drie organisaties die de eerste fase van het tweefase accelerator programma hebben voltooid:

• The Nature Conservancy India ontwikkeld een openbaar platform om verbranding van gewassen in Noord-India te voorkomen. Daarnaast is het doel om de duurzaamheid van de landbouw en de volksgezondheid in de regio te verbeteren en de impact van de klimaatverandering in India te verminderen.

• Heifer International Heifer International werkt samen met IBM aan de ontwikkeling van schaalbare en betaalbare digitale oplossingen om boerencoöperaties in Malawi te voorzien van weersvoorspellingen en opbrengst prognoses van gewassen. Op deze manier kunnen boeren hun opbrengsten en inkomens verhogen.

• Plan21 Foundation for Sustainable Human Development helpt kleine boeren in Latijns-Amerika hun gewassen duurzamer te beheren. Het initiatief heeft als doel de productiviteit en het inkomen van de boeren te verhogen. Daarnaast wil Plan 21 zorgen voor een meer volwassen markt in de regio en bijdrage aan de bewustwording van consumenten.

IBM en haar dochteronderneming The Weather Company werken al tientallen jaren samen met kleine boeren en de agro-industrie om op AI gebaseerde inzichten te leveren. Dit doen ze bijvoorbeeld door een partnerschap aan te gaan met Yara International, de wereldleider op het gebied van gewasvoeding en digitale landbouwoplossingen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht