Industry Wire

Geplaatst door Voiceworks

Voiceworks tilt klantcommunicatie naar een hoger niveau door integratie WhatsApp Business en Microsoft Teams

Almere, 3 maart 2022Voiceworks, aanbieder van telecom en ICT-diensten, breidt het communicatieportfolio uit met de integratie van WhatsApp Business en Microsoft Teams. Door de integratie komen WhatsApp-berichten direct binnen in een Microsoft Teams-omgeving en kunnen vragen, vanuit één omgeving, efficiënt worden doorgezet naar de juiste medewerker. Dit stelt bedrijven in staat om klantvragen sneller te beantwoorden.

12,5 miljoen Nederlanders gebruiken WhatsApp om te communiceren. Steeds meer bedrijven gebruiken daarom WhatsApp Business in het contact met hun klanten. Deze zakelijke variant van WhatsApp biedt aanvullende tools om klantcontact te optimaliseren. Denk aan bedrijfsprofielen, catalogi en mogelijkheden om berichten te sorteren en automatisch te beantwoorden. Sinds de pandemie gebruiken bedrijven daarnaast steeds vaker Microsoft Teams, om online te vergaderen, bellen en chatten. Door deze diensten te integreren verbindt Voiceworks twee belangrijke communicatiediensten voor werkend Nederland.

Klantvragen centraal en snel beantwoorden
Door de koppeling van WhatsApp Business en Microsoft Teams met de bestaande communicatie-oplossingen kunnen klantenservicemedewerkers klantvragen in één omgeving ontvangen en direct doorzetten naar collega’s. Dit stelt organisaties in staat om hun klantenservice efficiënter in te richten en klantvragen sneller af te handelen. Dit komt de klantenservice en -tevredenheid ten goede.

Jurgen Welbergen, Sales Consultant bij Voiceworks licht toe: “WhatsApp wordt op grote schaal gebruikt en dat maakt het voor veel bedrijven interessant om ook dit communicatiekanaal te ontsluiten. Optimaal klantcontact verloopt tenslotte via de communicatiekanalen die klanten prefereren. De combinatie van WhatsApp Business en Microsoft Teams helpt organisaties om binnenkomende vragen centraal en efficiënt af te handelen. Dit stelt hen in staat om de communicatie met hun klanten naar een hoger niveau te tillen. Met deze introductie speelt Voiceworks wederom in op de vraag naar toekomstgerichte, gecentraliseerde communicatieoplossingen. Echte unified communications.”

De oplossing is beschikbaar via Voiceworks-resellers, in combinatie met een PBX, VoIP of mobiele telefonie-oplossing. Voiceworks is onderdeel van Europese groep Enreach, dat innovatie hoog in het vaandel heeft staan. De geïntegreerde oplossing van WhatsApp Business met Microsoft Teams komt voort uit de overname van het Nederlandse Botsquad, een pionier in conversational AI voor chat, voice en applicaties. 

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Voiceworks
Voiceworks, opgericht in 2005, levert via ruim 250 resellerpartners een totaal portfolio van ICT- en communicatieoplossingen voor de zakelijke markt. Het snelgroeiende bedrijf heeft circa 250 medewerkers in dienst en won in 2015 de Deloitte Technology Fast 50 Most Sustainable Grower Award. In 2015 en 2016 won het bedrijf de Main Software 50 en in 2020 de award voor de Telecom Innovator of The Year. Voor meer informatie: www.voiceworks.com/nl.

Over Botsquad
Conversational AI is de volgende stap voor bedrijven om in contact te staan met de klanten van morgen. Klanten in staat stellen altijd en overal te betrekken, zonder vertraging en op de meest handige manier, gebruikersdialogen om te zetten in echte acties. Dat is waarom Botsquad toegewijd is de beste spraakgestuurde ervaringen te creëren voor klanten. Het is haar missie om bedrijven en hun klanten dichterbij elkaar te brengen en meer waarde te creëren in de klantrelatie. Botsquad draagt daaraan bij door het beste platform te leveren om next generation chatbots te bouwen en hosten: Conversational Apps. Botsquad is opgericht in 2017 en gevestigd in Amsterdam.

Ga voor meer informatie naar www.botsquad.com.

Over Enreach
Enreach is een Europese UCaaS leider met focus op het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Spanje, Denemarken, Finland en de Baltische Staten en levert samenwerkingstechnologie en telecomdiensten via haar resellers, serviceprovider-partners en directe kanaal. Alle bedrijven binnen de groep dragen bij aan intelligente, geïntegreerde IT- en communicatieoplossingen die zorgen voor optimale communicatie en workflow tussen organisaties. Enreach’ missie is om bedrijven toegang te geven tot de beste communicatie- en samenwerkingstools met een eenvoudige, gebruikersgerichte interface die is afgestemd op hun specifieke behoeften en systemen. Enreach is actief in meer dan 25 landen en heeft 1100 medewerkers in dienst, verspreid over 24 verschillende Europese kantoren.

Voor meer informatie, ga naar www.enreach.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht