Industry Wire

Geplaatst door Dept

Fashion met een knipoog. Bol.com lanceert vernieuwde modewinkel: De winkel van mode om in te leve

Amsterdam, 4 maart 2022 – Bol.com lanceert een geheel vernieuwd communicatieplatform voor haar mode-assortiment: ‘De winkel van mode om in te leven’. De online retailer focust zich met een nuchtere aanpak op de Nederlandse en Vlaamse vrouw die van mening is dat het belangrijk is om er mooi uit te zien, maar dat fashion niet boven alles gaat. 

Fashion met een knipoog

De campagnefilm oogt als een klassieke mode-commercial, met in de hoofdrol zelfbewuste vrouwen die alle aandacht opeisen door hun coole catwalk look. Terwijl de kijker wordt meegezogen in hun belevingswereld wordt de modische wereld ingehaald door de alledaagse realiteit. Want waar je in de modewereld zelfverzekerd op je eigen tempo overal naar toe ‘strut’, moet je in het echte leven soms gewoon rennen voor de bus.

“We zijn een nuchter Hollands merk dat communicatie met een knipoog maakt. Daar willen we trouw aan blijven en het helpt ons op te vallen binnen de fashion-categorie”, vertelt Renee de Brouwer, campagnemanager bij bol.com. “Waar modecommunicatie vaak draait om zelfverzekerdheid, focussen we in de modecampagne van bol.com vooral op zelfrelativering. De wereld draait nou eenmaal om meer dan kleding – maar je wilt er wel leuk uitzien”, voegt Ramin Bahari, associative creative director bij Dept, toe.

bol.com | TVC | De winkel van mode om in te leven

Campagne
De commercial is geregisseerd door Willem Gerritsen van CZAR, en voor de fotografie is het duo Meis Belle Wahr & Jip Merkies verantwoordelijk. De campagne is de komende weken te zien op verschillende owned and paid kanalen, waaronder tv, online video, OOH (in België), social en display.

Dept is een wereldwijde digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. Dept creëert geïntegreerde end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. Dept’s team van meer dan 2.500 digitale specialisten heeft meer dan 30 kantoren op 5 continenten en werkt voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. www.deptagency.com 

Credits:

Verantwoordelijk bij bol.com: Renee de Brouwer, Niels Moes, Danielle Snoeij, Sofia Kerkhof-Sneider, Boukje Taphoorn

Bureau: Dept

Creative directie: Ramin Bahari, André Dammers

Creatie: Annelied van der Weg, Nils Taildeman, Thomas Reinhold, Roxy Scheepbouwer, Lisa Kapan.

Strategie: Maeve van Ettekoven

Account: Thomas van Slooten, Tamara Schelvis

RTV Producer: Raquel Wijngaarde

Productiemaatschappij: CZAR

Regie: Willem Gerritsen

Sound: Amp.Amsterdam en Earforce

Post: The Compound

Mediabureaus: Dentsu (NL) en Mindshare (VLA)

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht