Formule 1 werkt samen met Lenovo om baanbrekende technologieën in activiteiten te integreren

De Formule 1 en Lenovo kondigen vandaag aan dat Lenovo een officiële partner is voor de start van het komende seizoen 2022. In de meerjarige overeenkomst wordt de baanbrekende technologie van Lenovo gebruikt voor alle activiteiten van de Formule 1 om fans over de hele wereld races en entertainment van het hoogste niveau te blijven bieden. Als wereldleiders op hun respectieve gebieden willen de Formule 1 en Lenovo de grenzen verleggen van wat mogelijk is bij het combineren van sport met geavanceerde technologie.
De komende jaren zal de technologie van Lenovo als onderdeel van deze samenwerking in de hele Formule 1-organisatie gebruikt worden. Zowel op de thuisbasis als tijdens de races. De hardware-apparaten van Lenovo en High Performance Computing- en serveroplossingen zullen steeds meer in de activiteiten van de organisatie worden geïntegreerd. Van krachtige on-premise oplossingen voor dataverzameling tot de productie van content in hogere kwaliteit en de ondersteuning van broadcast-toepassingen: de samenwerking tussen de Formule 1 en Lenovo verzekert een betere ervaring voor de fans.
Het partnerschap zal de wereldwijde zichtbaarheid van Lenovo vergroten, de capaciteiten van Lenovo op wereldschaal reflecteren en toonaangevende hardware-technologie in het hart van de Formule 1 integreren. Met Lenovo’s uitgebreide selectie van hoogwaardige hardware en innovatieve technologieën als augmented en virtual reality blijven de F1-fans op nieuwe en boeiendere manieren met de sport verbonden.
Eerder dit jaar kondigde F1 aan dat het de verbintenis om voor ondervertegenwoordigde groepen kansen voor werkgelegenheid en onderwijs te creëren heeft verlengd tot 2025. Hiermee worden elk jaar tien ingenieurs van studiebeurzen voorzien. Lenovo richt zich ook op diversiteit en inclusie en het wegnemen van barrières, en zal via de samenwerking met F1 werken aan projecten op dit gebied.
Stefano Domenicali, President & CEO van de Formule 1, zei:
“Terwijl we ons voorbereiden op een recordbrekend seizoen, is het spannend om Lenovo bij het team te verwelkomen en om onze krachten te bundelen met een wereldleider op het gebied van technologie. Zoals alles in de Formule 1 draait het om precisie en detail, en Lenovo zal het hele seizoen in de voorhoede staan om hun ervaring en innovatieve technologieën aan onze activiteiten toe te voegen. Onze fans verwachten het beste van alles wat we doen, en met zijn eersteklas hardware-aanbod is Lenovo de perfecte partner. We gaan een nieuw tijdperk in voor onze sport en we zijn vastbesloten om toegewijde fans over de hele wereld een hoogwaardige ervaring te bieden.”
Yang Yuanqing, voorzitter en CEO van Lenovo, zei:
“Met trots kondigen we onze nieuwe wereldwijde samenwerking aan met de Formule 1, ’s werelds meest prestigieuze autosportcompetitie, om een half miljard fans over de hele wereld te betrekken bij spannende, innovatieve ervaringen. Dit partnerschap is gebaseerd op onze gedeelde passie voor innovatie, prestatie en de winnaarsmentaliteit. Samen zullen Lenovo en de Formule 1 de grenzen van de technologie verleggen om een snellere, slimmere en duurzamere toekomst te realiseren.”
Luca Rossi, President van de Intelligent Devices Group, Lenovo, zei:
“De samenwerking met de Formule 1 om de slimmere oplossingen van Lenovo in de hele organisatie in te zetten, bij zowel de basisactiviteiten als bij de Grands Prix zelf, zal grenzen verleggen en de race-ervaring transformeren. De Formule 1 richt zich op digitale transformatie en het blijven verrassen van de fans. Lenovo’s portfolio van hardware, diensten en oplossingen zal bij de Formule 1 een sleutelrol spelen om voor fans nieuwe manieren te creëren om dezelfde sensaties te voelen die je op het circuit zou ervaren.”
Eerder dit jaar kondigde F1 aan dat het de verbintenis om voor ondervertegenwoordigde groepen kansen voor werkgelegenheid en onderwijs te creëren heeft verlengd tot 2025. Hiermee worden elk jaar tien ingenieurs van studiebeurzen voorzien. Lenovo richt zich ook op diversiteit en inclusie en het wegnemen van barrières, en zal via de samenwerking met F1 werken aan projecten op dit gebied.
Stefano Domenicali, President & CEO van de Formule 1, zei:
“Terwijl we ons voorbereiden op een recordbrekend seizoen, is het spannend om Lenovo bij het team te verwelkomen en om onze krachten te bundelen met een wereldleider op het gebied van technologie. Zoals alles in de Formule 1 draait het om precisie en detail, en Lenovo zal het hele seizoen in de voorhoede staan om hun ervaring en innovatieve technologieën aan onze activiteiten toe te voegen. Onze fans verwachten het beste van alles wat we doen, en met zijn eersteklas hardware-aanbod is Lenovo de perfecte partner. We gaan een nieuw tijdperk in voor onze sport en we zijn vastbesloten om toegewijde fans over de hele wereld een hoogwaardige ervaring te bieden.”
###
About Formula 1®
Formula 1® racing began in 1950 and is the world’s most prestigious motor racing competition, as well as the world’s most popular annual sporting series. Formula One World Championship Limited is part of Formula 1® and holds the exclusive commercial rights to the FIA Formula One World Championship™. Formula 1® is a subsidiary of Liberty Media Corporation (NASDAQ: LSXMA, LSXMB, LSXMK, BATRA, BATRK, FWONA, FWONK) attributed to the Formula One Group tracking stock. The F1 logo, F1 FORMULA 1 logo, FORMULA 1, F1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX, PADDOCK CLUB and related marks are trademarks of Formula One Licensing BV, a Formula 1 company. All rights reserved.
About Lenovo
Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) is a US$60 billion revenue Fortune Global 500 company serving customers in 180 markets around the world. Focused on a bold vision to deliver smarter technology for all, we are developing world-changing technologies that power (through devices and infrastructure) and empower (through solutions, services and software) millions of customers every day and together create a more inclusive, trustworthy and sustainable digital society for everyone, everywhere. To find out more visit https://www.lenovo.com, and read about the latest news via our StoryHub.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.