Mollie ondersteunt Mazda met eenvoudige betaaloplossing

Amsterdam, 24 maart 2022 – Mollie, een van de snelst groeiende betalingsverwerkers in Europa, en Mazda Motor Europe tekenden een meerjarige overeenkomst om het nieuwe online marktplaatsplatform van de autofabrikant te voorzien van een eenvoudige betaalervaring. Deze samenwerking stelt Mazda in staat om consumenten een naadloze digitale en e-commerce ervaring te geven waardoor ze op een eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier en zonder moeite kunnen betalen.
Mazda maakt gebruik van Connect for Platforms, een innovatieve nieuwe betaaloplossing voor online SaaS- en marktplaatsplatformen. Hierdoor kan Mazda eenvoudig nieuwe producten opschalen en gebruik maken van een commerci묥 infrastructuur van wereldklasse. De betaaloplossing maakt het voor bedrijven mogelijk om een online platform te cre벥n dat aankopen en betalingen tussen kopers en verkopers vergemakkelijkt. Mazda gebruikt deze oplossing voor marktplaatsen om te garanderen dat de betaling van een consument of nationaal verkoopbedrijf bij de juiste regionale dealer terechtkomt.
Ken Serdons, Chief Commercial Officer bij Mollie: “De toekomst van online verkoop ligt in marktplaatsen. Wij zijn dan ook zeer enthousiast om met Mazda samen te werken om hen te helpen dit marktaanbod verder te laten groeien. We kijken ernaar uit om te pionieren met deze innovatieve volgende stap voor de auto-industrie en om samen met Mazda zowel toekomstige e-commerceproducten als marktplaatsoplossingen te ontwikkelen.”
Mollie biedt Mazda een eenvoudige oplossing voor het accepteren en integreren van betalingen in Europa. Mazda krijgt toegang tot een reeks functies vari벥nd van hosted onboarding, een intelligent dashboard en relevante wereldwijde en lokale betaalmethoden. Hierdoor kunnen honderden regionale dealers gemakkelijk producten en diensten verkopen via het wereldwijde merk. Deze digitalisering van de auto-industrie garandeert regionale dealers van geautomatiseerde betalingen die aan de vereisten voldoen. Bovendien krijgen ze lokale ondersteuning van Mollie.
Matthias Sileghem, Vice President Customer Experience, Communications and Public Affairs bij Mazda Motor Europe: “We willen een innovatieve oplossing ontwikkelen die de auto-industrie ingrijpend zal veranderen. Daarvoor hebben we een partner nodig die klaar is voor de toekomst en die partner is Mollie. Terwijl we ons marktplaatsaanbod in het Verenigd Koninkrijk en op termijn ook in Europa uitrollen, kunnen we ons dankzij Mollies eenvoudige, gelokaliseerde en transparante oplossingen blijven focussen op onze groei en onze klanten.”
De implementatie van Mollies technologie is gestart in het Verenigd Koninkrijk. De rest van Europa zal naar verwachting in de tweede helft van het jaar volgen.
###
Over Mollie
Mollie is een pionier in de betaalindustrie en een van Europa’s snelst groeiende payment service providers (PSP). Het bedrijf, opgericht in 2004, faciliteert ondernemingen om te schalen en te groeien door middel van een gebruiksvriendelijke betalings-API die meerdere betaalmethoden aanbiedt. Mollies missie is om complexe financi묥 diensten te vereenvoudigen en zo ’s werelds meest geliefde PSP te worden.
Mollie heeft meer dan 130.000 klanten in Europa, telt internationaal meer dan 700 medewerkers en heeft kantoren in Amsterdam, Lissabon, Londen, Parijs en Mnchen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.