
Clever Franke maakt de impact van geld tastbaar met data
Van enorme datasets een behapbaar en stijlvol platform maken, daar leven de mensen bij Clever Franke van op. In opdracht van Globalance Bank maakte zij een digitale wereldkaart waarbij duidelijk wordt hoe financiële investeringen impact hebben op mens en planeet.
Clever Franke houdt zich al sinds 2008 bezig met grote datasets. Zo werkte ze al samen met onder andere Google, Philips en Unicef. Toen Globalance Bank aanklopte met de vraag om data van de grootste spelers op de beurs wereldwijd te bundelen in een platform, wisten ze bij Clever Franke dat ze iets bijzonders in handen hadden.
Zoals Wouter van Dijk (Design Director) zegt: “Je werkt samen met een bank en die willen hun eigen digitale platform neer gaan zetten, maar ze hebben nog nooit een platform gebouwd. Dat hele proces, daar hebben we ze echt in begeleid.”
Het data-platform moest snel en duidelijk communiceren en niet overkomen als een lange Excel-lijst. Hoe dat is gelukt zie je in deze video.

Wouter van Dijk
Wouter van Dijk is Design Director bij Clever Franke. Clever Franke houdt zich al sinds 2008 bezig met grote datasets. Zo werkte ze al samen met onder andere Google, Philips en Unicef.

Ronald ter Voert
Ronald is adviseur, moderator en producent op het gebied van (digitale) media, marcom & innovatie voor uiteenlopende opdrachtgevers. Van startups, scale-ups tot de grotere bedrijven en instellingen. Tevens is hij als jurylid verbonden aan een aantal gerenommeerde vakprijzen. Eerder was hij onder meer hoofdredacteur bij Emerce en tv-producent bij Endemol, SBS en Fremantle. Ronald produceert en presenteert het wekelijkse radio-podcast-vodcastprogramma ‘Tech & Innovatie’ op EASY FM en diverse populaire audio- en videoplatformen.
Nieuwe insights
[Podcast Shaping the Future] Marlene ten Ham: ‘Begin met visie, niet met technologie’AI neemt optimalisatie over, CRO verschuift naar strategie[Podcast] Doorzetters met Britt Messing: hoe ze een TikTok-idee omvormde tot een miljoenenbedrijfAI en platformregulering: hoe de AI Act, DSA en DMA je marketing beïnvloedenMeer dan testen: zo maak je als CRO-manager écht het verschilGerelateerde artikelen


Hoe je als merk anno 2025 aan de directe relatie met de consument bouwt

Franchise, rebranding én migratie tegelijk: hoe Onlineverf de sprong aandurfde
