
Personalisatie bij Sligro: van traditionele groothandel naar voortrekker in de keten

Hoe verschuif je van traditionele groothandel naar een databedrijf? En welke rol speelt personalisatie hierbij in combinatie met een headless platform?
Sligro Food Group is inmiddels uitgegroeid tot een datapartij door te kiezen voor een duidelijke omnichannel-strategie. Dit stelt het bedrijf in staat om met vernuftige rekenmodellen zowel klanten als leveranciers waardevolle inzichten te kunnen bieden. In deze video vertellen Koos Schepens (Sligro) en Erwin van Oosten (Building Blocks) hoe Sligro hiermee een voortrekkersrol pakt in de keten en haar bestaansrecht borgt.
Met het Marketing Automation team streeft Koos naar een zo relevant en persoonlijk mogelijke communicatie door de inzet van data en technologie, in combinatie met marktkennis. Erwin werkt voor diverse grote consumentenmerken en retailklanten aan innovatieve oplossingen voor complexe customer journey optimalisaties. Samen zoomen zij in op de aanpak van de transformatie van traditionele groothandel naar databedrijf, welke inzichten dit heeft opgeleverd en wat de resultaten tot nu toe zijn.

Erwin van Oosten
Erwin van Oosten heeft een achtergrond in econometrie en begon zijn carrière als Data Scientist. Bij Building Blocks werkte hij aan projecten voor grote consumentenmerken en retailklanten en kreeg hij de meeste energie wanneer data science toepassingen werden omgezet in echte business impact. Door altijd rekening te houden met zowel de klant als het business perspectief bij het ontwikkelen van innovatieve oplossingen, heeft hij het unieke vermogen om complexe customer journey optimalisaties op te lossen.

Krijn Schuurman
Krijn Schuurman is een scherpe en gevatte allround dagvoorzitter die het beste bij sprekers naar boven haalt. Kritisch waar het moet, met humor waar het kan. Naast zijn werk als dagvoorzitter en gespreksleider heeft hij de afgelopen 15 jaar opdrachten gedaan voor uiteenlopende organisaties in verschillende sectoren. De klant helpen bij het benutten van kansen die de online wereld biedt, is daarin de rode draad.
Hij wordt regelmatig gevraagd duiding te geven aan de trends op het gebied van internet en ICT, op Radio1 en BNR Nieuwsradio en zo nu en dan in programma’s zoals NOS Journaal, EenVandaag, Nieuwsuur en RTL Late Night.
Krijn heeft een jarenlange ervaring als gespreksleider bij evenementen, webinars, podcasts en talkshows. Hij heeft een voorliefde voor innovatie en alles wat met de digitalisering van onze samenleving te maken heeft, maar is breed inzetbaar; de afgelopen jaren werkte hij mee aan programma’s over onder meer de zorg, het onderwijs, de financiële sector, duurzaamheid en goede doelen.
Nieuwe insights
Een hightech AI-tijdperk vraagt om ‘high touch’: pleidooi voor meer menselijke interactieGroot denken, nuchter doenVan experimenteren naar impact: de reis naar effectieve AIAI in klantbeleving: van belofte naar meetbare waarde[Podcast] Doorzetters met Richard Bross: ‘Mijn mooiste bedrijf viel om toen ik ziek was’Gerelateerde artikelen


Arbeidsmarktcommunicatie: de invloed van media en marketing

B2B digitalisering: stop met losse touchpoints, bouw een customer journey
