Blitz Osprey: het digitale vlootbeheer voor bedrijven en hun chauffeurs

Het Israëlische elektrische scootermerk BLITZ, dat onlangs zijn komst in België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk aankondigde, biedt haar gebruikers een complete reeks oplossingen voor vlootbeheer. Osprey, haar cloudgebaseerde telematicapakket, ondersteunt bedrijven en hun werknemers bij het dagelijkse beheer van hun voertuigen.
Tegenwoordig zijn wagenparken een echte drijfveer en een belangrijk performance-tool voor bedrijven. Hun beheer is echter een aanzienlijke kostenpost en tijdverlies voor vlootbeheerders.
Osprey: een toepassing voor automobilisten…
Met deze app kunnen rijders een scooter reserveren, een schade melden en het batterijcompartiment van de scooter openen om de batterijen te vervangen of op te laden. Bovendien kunnen de gebruikers ook met voorgeprogrammeerde elektronische sleutels de scooters openen: elke scooter heeft zijn eigen tag, waardoor er een einde komt aan de logistiek rond sleutels (teruggave aan het einde van de dienst, verlies, enz.).
Voor elke rit logt de bestuurder in op de app, reserveert een scooter en meldt eventuele schade. Eenmaal gemeld in de app, activeert het een waarschuwing en verschijnt het in de informatie van de betreffende scooter. Deze schaderapportage is verplicht. Er wordt een waarschuwing gegeven wanneer een rijder aan een rit begint zonder een verklaring in te vullen.
Scooterinformatie is in één oogopslag te zien via het overzichtelijke dashboard. Het bekijkt alle bestaande waarschuwingen in het systeem en hun triggers. Ze worden dan gesorteerd en alleen de “kritische” waarschuwingen die onmiddellijke aandacht vereisen worden weergegeven. Andere waarschuwingen worden per e-mail verstuurd, omdat ze geen onmiddellijke reactie van de bestuurder of het bedrijf vereisen. Zo wordt de tijd van elke bestuurder geoptimaliseerd en de kwaliteit van de reis verbeterd.
… en ondernemingen
Osprey biedt bedrijven een integrale oplossing voor vlootbeheer. De multifunctionele cloud-gebaseerde applicatie wordt gekoppeld aan Blitz scooters en batterijen om real-time monitoring, analyse en controle van het vloot mogelijk te maken.
Het beginscherm bevat een kaart van alle voertuigen in de vloot. Het beginscherm bevat een kaart van alle voertuigen in de vloot. Het is mogelijk om een specifiek voertuig te zoeken of filters te gebruiken om voertuigen met bepaalde karakteristieken te tonen. Wanneer een specifieke scooter geselecteerd wordt zijn de routes uitgezet op de kaart, evenals de functionaliteit om alle informatie over de scooter zichtbaar te maken.
Met Osprey kan de vlootbeheerder op elk moment de locatie en status van zijn vloot volgen, medewerkers beheren, nauwkeurige informatie verkrijgen over de prestaties van voertuigen en bestuurders, het onderhoud van voertuigen controleren en ritten analyseren om de efficiëntie te verbeteren. Een echte tijdsbesparing!
Osprey is al op Android beschikbaar en zal over enkele weken in Apple Store en Google Play beschikbaar zijn.
Over BLITZ Motors
Om een oplossing te vinden voor de dubbele problematiek voor zowel de kosten als het milieu-impact van levering, heeft BLITZ – een innovatief overheidsbedrijf in 2012 gestart. De oprichter Raphael Moszynski en een groep ingenieurs hebben samen een relevant oplossing ontworpen, een elektrische tweewieler stadsvervoer. Een innovatieve en gedeelde mobiliteitsoplossingen, waarmee gebruikers tot 95% aan energie kunnen besparen.
De emissievrije BLITZ-scooters werden in het Research & Development centrum van de firma gemaakte beschikken over een innovatieve batterijtechnologie, een robuust model en een volledige reeks oplossingen voor wagenparkbeheer. BLITZ heeft zich al in meerdere landen bewezen en deze bij grote namen uit de horeca- en bezorgsector, onder andere: Domino’s Pizza, McDonald’s, Pizza Hut, Gorillas, Sushi Shop, The Post, enz… Evengoed voor particulieren alsnog voor bedrijven die “last mile”-bezorging mogelijkheden aanbieden hebben tot nu toe de elektrische BLITZ-scooters meer dan 120 miljoen kilometer afstand afgelegd. De internationale aanwezigheid van het merk blijft constant groeien in verschillende werelddelen. Van Europa tot Afrika, idem voor Azië en binnenkort ook in de Verenigde Staten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.