Mobiel baan zoeken neemt grote vlucht

De smartphone gaat bij de zoektocht naar werk de dienst uitmaken. Dat constateert Tempo-Team op basis van metingen op hun website. In een jaar tijd is het bezoek vanaf smartphone of tablet verdubbeld. En deze trend zet onverminderd door. De verwachting is dat in 2015 ruim de helft van alle baan oriëntaties op deze wijze begint. Veel websites werken nu nog vanuit de traditionele PC benadering. De nieuwe trend is dat sites ingericht moeten zijn voor alle device varianten. De mobile versie mag geen vereenvoudigde afgeleide meer zijn van PC versie.
Tempo-Team introduceert een nieuwe website die is ingericht op het ‘mobile first principe’. Omni Channel Manager Marc van Tok: ”Het maakt nu niet uit vanaf welk apparaat je binnenkomt en de inrichting van de nieuwe site werkt in alle gevallen volledig outside-in. Niet ons aanbod is leading, maar de behoefte van de bezoeker. Die vindt zijn weg intuïtief.”
Contentmanagementspecialist Hippo verzorgde het responsive design waarbij de techniek de optie geeft om bezoekers een persoonlijke klantervaring te bieden. ”Mobiel ontwikkelt sneller dan tot voor kort voor mogelijk werd gehouden. Als je kijkt naar de nieuwe aankondigingen van Iphones met grotere schermen en in de wetenschap dat mobiel internetgebruik in 2015 het gebruik op desktop voorbij streeft, dan zie je dat Tempo-Team voorop loopt met een volledig responsive website”, aldus Jeroen Verberg, CEO van Hippo.
Met QR codes op de vacatures in de vestigingen zorgt Tempo-Team tegelijk voor een offline-online integratie. Met het scannen van de vacature in de etalage zit de sollicitant direct in het juiste veld op de site. “Maar men is natuurlijk ook van harte welkom voor een persoonlijk advies, want digitaal met persoonlijke aandacht blijft een gewaardeerde combinatie,” vertelt Van Tok.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.