Industry Wire

Geplaatst door Freshworks

Freshworks boekt 19% omzetgroei in het derde kwartaal 2023

Utrecht, 3 november 2023 – Freshworks Inc., een toonaangevend softwarebedrijf dat bedrijven in staat stelt de verwachtingen van hun klanten en medewerkers te overtreffen, maakt vandaag de financiële resultaten voor het derde kwartaal 2023 bekend.

Freshworks meldt een omzetgroei van 19% in vergelijking met het derde kwartaal 2022, een groei van 18% bij constante valuta. Het bedrijf verbeterde de efficiëntie zodat er $23,9 miljoen meer cash beschikbaar komt. De financiële verwachtingen voor het hele boekjaar van 2023 zijn ook toegenomen en naar boven bijgesteld, naar $40 miljoen voor het non-GAAP bedrijfsresultaat.

“We hadden opnieuw een solide kwartaal, waarin we onze belangrijkste financiële prognoses hebben overtroffen en onze winstgevendheid verder hebben verbeterd”, aldus Girish Mathrubootham, CEO en oprichter van Freshworks. “Onze marktpenetratie wordt gevoed door voortdurende productinnovatie die generatieve AI en snelle time-to-value biedt aan bedrijven van elke omvang.”

Belangrijkste cijfers en recente hoogtepunten uit het derde kwartaal:
Het aantal klanten dat meer dan $5.000 aan ARR bijdraagt was 19.551, een stijging van 17% op jaarbasis en 16% gecorrigeerd voor constante valuta.
De netto dollarretentie bedroeg 108% (106% gecorrigeerd voor constante valuta), vergeleken met 108% in het tweede kwartaal van 2023 en 107% in het derde kwartaal van 2022. De netto-retentiegraad was 107% in het tweede kwartaal van 2023 en 113% in het derde kwartaal van 2022.
Freshworks noteerde een toename van het aantal klanten, waaronder: ASPCA, Cenveo, Giant Eagle Inc, Kelly Benefits, Qualfon, Leger des Heils Australië en Tri Pointe Homes.
Freshworks introduceerde een AI-aangedreven Customer Service Suite die zelfbedieningsbots, conversatieberichten via agenten en geautomatiseerd ticketbeheer samenbrengt in een alles-in-één oplossing door Freshchat, Freshdesk en de generatieve kunstmatige-intelligentietechnologie van Freshworks Freddy AI, te combineren.
De benoeming van Johanna Jackman tot Chief People Officer en Mika Yamamoto als Chief Customer and Marketing Officer.

###

Over Freshworks
Freshworks Inc, (NASDAQ: FRSH) maakt bedrijfssoftware met AI-support die iedereen kan gebruiken. Onze AI-gebaseerde producten zijn speciaal ontwikkeld voor IT-, klantensupport-, verkoop- en marketingteams. Onze software is ontworpen om iedereen efficiënter te laten werken en meer waarde te leveren voor onmiddellijke impact op de bedrijfsresultaten. Freshworks heeft zijn hoofdkantoor in San Mateo, Californië en is wereldwijd actief voor meer dan 65.000 klanten, waaronder American Express, Blue Nile, Bridgestone, Databricks, Fila, Klarna en OfficeMax. Ga voor het meest recente bedrijfsnieuws naar http://www.freshworks.com en volg ons op Facebook, LinkedIn en Twitter.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht