hybris lanceert eerste contextuele marketingplatform ter wereld

München – 10 februari 2015 – Vandaag lanceert hybris software, een SAP-onderneming, een nieuwe marketing oplossing die klantgegevens integreert in één gecentraliseerde hub, zodat bedrijven voor het eerst optimaal gebruik kunnen maken van de voordelen van contextuele marketing. Met real-time contextgebaseerde gegevens over klanten en anonieme bezoekers kunnen merken een contextuele, consistente en relevante klantervaring aanbieden, ongeacht het kanaal of apparaat dat ze gebruiken. De SAP® hybris Marketing oplossing is de nieuwe standaard voor marketeers die hun huidige marketingprogramma’s willen verbeteren en nieuwe manieren willen vinden om hun klanten te voorzien van relevante, contextuele content.
‘Een van de grootste en meest fundamentele uitdagingen waar marketing tegenwoordig mee te maken heeft, betreft echt gepersonaliseerde marketing. Dit is echter niet mogelijk zonder de juiste context en real-time begrip van iedere klant. Het feit dat de klantgegevens van de meeste bedrijven verspreid zijn over gescheiden systemen, betekent dat marketeers genoodzaakt zijn om mensen te bombarderen met berichten die niet altijd relevant zijn,’ zegt Brian Walker, Chief Strategy Officer bij hybris en SAP CEC. ‘Met iedere zoekopdracht, met iedere e-mail die ze openen, en met iedere website die ze bezoeken, vertellen onze klanten ons iets over wat ze willen of nodig hebben, over hun wensen en behoeften op dat moment. Tot nog toe was het vrijwel onmogelijk voor marketeers om hier iets mee te doen. Daarom denken wij dat de SAP hybris Marketing oplossing de huidige massacommunicatie kan transformeren tot echte één-op-éénberichten die direct aansluiten op de behoeften van de klant; niet alleen met de juiste boodschap, maar ook op het juiste moment en via het juiste kanaal.’
De SAP hybris Marketing oplossing gebruikt contextuele, real-time gegevens en stelt op basis hiervan een dynamisch 360-gradenprofiel samen van bestaande en toekomstige klanten. Dit profiel bevat informatie over wat iedere klant in het verleden heeft gedaan, wat klanten in de toekomst zouden kunnen gaan doen en waar ze op dit moment het meest in geïnteresseerd zijn. Met behulp van geavanceerde targeting tools kunnen marketeers hun klanten benaderen door middel van gepersonaliseerde campagnes op hun websites, via e-mails of digitale advertenties. Ze kunnen ook een verkoop- of servicegesprek triggeren of berichten versturen naar mobiele applicaties en apparaten. Campagnes kunnen automatisch getriggerd worden door het real-time gedrag van klanten, maar kunnen door de marketeer ook met een paar simpele muisklikken worden ingepland of ad hoc worden aangemaakt.
Het marketingplatform bestaat uit zeven kernelementen:
- een engine die een dynamisch klantenprofiel samenstelt;
- engines voor segmentatie, en voorspellende en contextuele analyses;
- planning en budgettering voor, en het opzetten van marketingcampagnes;
- aanbevelingen en on-site targeting;
- real-time, gedrag gebaseerde remarketing;
- resultaatmanagement voor marketing;
- de mogelijkheid om via open API’s te werken met een flexibel ecosysteem van marketingserviceproviders.
Door de integratie van de SAP hybris Marketing oplossing en SAP hybris Commerce Suite beschikt hybris over een unieke en krachtige tool voor marketing, klantervaringen en omni-channel commerciële activiteiten, waarmee bedrijven en organisaties hun bestaande en toekomstige klanten een relevante, consistente en gepersonaliseerde ervaring kunnen bieden.
Walker vertelt verder: ‘Echte contextuele marketing maakt gebruik van real-time signalen en de intenties van klanten. Bedrijven willen een langdurige groei realiseren, en dat is alleen maar mogelijk door bestaande klanten te behouden en het rendement op deze klanten te maximaliseren. Klanten verwachten tegenwoordig niets minder dan een geweldige, consistente en geïntegreerde ervaring waar alle stappen – van de facturatie tot de klantenservice, van aankoop tot ontvangst – vlekkeloos en probleemloos in elkaar overvloeien. De SAP hybris Marketing oplossing zal een belangrijke bijdrage leveren aan deze overkoepelende bedrijfsvisie van SAP.’
De SAP hybris Marketing oplossing is essentieel voor de SAP klantoplossingen met betrekking tot het customer engagement en commerce (CEC) portfolio van producten en diensten dat SAP vorig jaar heeft gelanceerd. Het is een aanvulling op de SAP hybris Commerce Suite en de SAP Cloud for Customer solution, die de marketing-, service- en salesafdelingen van B2B- en B2C-bedrijven over de hele wereld in staat stellen om hun klanten een optimale ervaring te bieden. Met functies als supply chain en facturatie zullen een dermate belangrijke rol spelen bij deze ervaring, dat SAP’s klanten profiteren van de probleemloze integratie met het overige productaanbod van SAP hybris Marketing.
“Je moet niet vergeten”, zegt Maggie Chan Jones, chief Marketing Officer bij SAP, “dat klanten niet stilstaan bij de complexiteit van ‘channels’. Ze proberen gewoon overwogen aankoopbeslissingen te nemen in een digitale omgeving, waarbij een consistente, gemakkelijke en eenvoudige ervaring betrokkenheid stimuleert. Met de SAP hybris Marketing oplossing, die draait op SAP HANA en deels op onze historische SAP Business Suite 4 SAP HANA, krijgen marketeers inzicht in hun klanten in real-time, daarbij aansluitend bij de manier en het platform waarop de klant actief is, van websites tot apps, van klantenservice tot verkoopmedewerker. De SAP hybris Marketing oplossing zal een belangrijke rol spelen in het ondersteunen van de bredere SAP bedrijfsvisie.”
James Stone, ASICS General Manager, Global Enterprise Solutions, licht toe: “ASICS bevindt zich in een markt waarin het essentieel is om één marketingplatform te creëren dat alle klantgegevens bundelt. Dankzij de SAP hybris Marketing solution zijn we voor het eerst in staat om de enorme diversiteit aan klantgegevens te vergelijken, te analyseren en te gebruiken als leidraad voor concrete activiteiten. De open structuur maakt het mogelijk om het platform uit te breiden, zodat het aanvullende gegevens kan bevatten, van Point of Sale data tot ons persoonlijke trainingsplatform, MYASICS.”
De SAP hybris Marketing oplossing is ontwikkeld op basis van een open platform en een flexibel partner ecosysteem, en kan gebruikt worden als cloud-applicatie of op locatie, en kan geïntegreerd worden met de toonaangevende oplossingen van onze partners.
Ga voor meer informatie over de SAP hybris Marketing oplossing naar: https://www.hybris.com/en/marketing.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.