Industry Wire

Geplaatst door CS Digital Media

Dansen op metrostation Amsterdam Centraal!

Reizigers dansen tijdens onverwachte straf_werk ADE kick-off met top DJ’s

Amsterdam, 16 oktober 2024 – Op metrostation Amsterdam Centraal werden reizigers verrast met een onaangekondigde straf_werk pop-up. Het ging hier om een samenwerking tussen DOOH-exploitant CS Digital Media (CSDM), straf_werk (Apenkooi Events) en het GVB. Als aftrap van het Amsterdam Dance Event (ADE) konden reizigers dansen op de energieke en groovy house van diverse bekende DJ’s.
Niet eerder draaiden DJ’s een set op een metrostation in Amsterdam. Tegelijkertijd vertoonde de schermen van CSDM een campagne ter promotie van het ADE.

Verhoging reizigersbeleving
De combinatie van een live-act met digitale uitingen zorgde voor extra impact, maar stimuleerde bovendien een positieve reizigersbeleving in de metro en onderstreepte het streven van CSDM en het GVB om reizigers zo comfortabel en ontspannen mogelijk van A naar B te brengen.

Drukte in de metro
Het live DJ-event in de aanloop van het jaarlijkse ADE in de hoofdstad vond plaats op het drukste metrostation van Amsterdam. Gemiddeld stromen 125.000 reizigers dagelijks door de verdeelhal van dit station. De gezamenlijke pop-up bracht de reizigers alvast in de vibe van het ADE.

Top DJ’s op het station
De DJ-set werd verzorgd door straf_werk (Apenkooi Events) en in korte tijd opgezet met een speciaal ingerichte DJ-booth. Job de Jong en M-High opende het event, gevolgd door de top DJ’s Michel de Hey, Prunk en Luuk van Dijk die een back-to-back-to-back set draaiden. Zij waren bereid om in een niet alledaagse setting de OV-reizigers in hun customer journey te laten genieten van hun muziek. De DJ’s zijn bekend voor een breed publiek en draaien normaal gesproken in bekende clubs en wereldwijd op grote festivals. Voor wie deze pop-up gemist heeft, de DJ’s zijn tijdens het ADE op verschillende locaties te zien en te horen.

Quote Basile Bompiedi (accountmanager Stadsontwikkeling – GVB): “Tijdens het ADE willen we het verblijf van onze reizigers op Centraal Station nog aangenamer maken. Daarom willen we onze reizigers positief verrassen met een live DJ-set op dit station. Ook komen reizigers, die met ons openbaar vervoer naar een van de vele ADE-evenementen in de stad onderweg zijn, alvast in een goede vibe!”

Quote Benthe van der Water (marketingmanager bij straf_werk); “Wij geloven dat iedereen de kans moet krijgen om de kracht van muziek en creativiteit te voelen. Met dit pop-up event hopen we de drempel weg te nemen en mensen kennis te laten maken met de magie van de muziekindustrie, straf_werk en het ADE, zelfs als ze niet per se van plan waren om een voet op een van de evenementen te zetten.’’

Quote Marit van Rooijen (eventmanager – CS Digital Media): ‘Met deze samenwerking hebben we op een high traffic locatie een mooie verrassende pop-up kunnen realiseren. Met acties zoals deze leveren wij tegelijk een bijdrage aan het verhogen van de reizigersbeleving in de Amsterdamse metro.’

Over CS Digital Media
CS Digital Media is een mediatechnologiebedrijf dat zich richt op innovaties in advertentietechnologie en software op het terrein van media, e-commerce, energie en mobiliteit.
*Noot voor de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Mark Veenman, COO CS Digital Media, via 06-28211455 of mark.veenman@csdigitalmedia.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht