Communication Analytics opent kantoor in Stockholm en benoemd CEO Nordics

Het in april verzelfstandigde Communication Analtyics (CA) opent haar eerste internationale kantoor in Stockholm, Zweden. CA was voorheen onderdeel van moederbedrijf Validators. Vanuit Stockholm wordt de Scandinavische markt waaronder Zweden, Denemarken en Noorwegen bediend. Nick Harmsen is aangesteld als CEO voor de Scandinavische markt.
Scandinaviërs zijn dol op data
De Scandinavische markt lijkt, wat betreft ontwikkeling binnen markt- en effectonderzoek, sterk op de Nederlandse markt. Ook deze markt ervaart de complexiteit van het medialandschap en vraagt om een nieuwe methode in media- en effectonderzoek. De data gedreven oplossing van CA is daarom zeer geschikt voor deze markt. Daarnaast maakt de grootte van de Scandinavische markt de uitbreiding naar deze landen aantrekkelijk.
Nick Harmsen benoemd als CEO Nordics
Nick Harmsen is per direct benoemd als CEO om de activiteiten in de Scandinavische markt op te zetten. Zijn media achtergrond en ervaring in innovatief onderzoek (o.a. neuromarketing en econometrie) maakt hem de ideale persoon voor deze functie. “We zijn ervan overtuigd dat de bekroonde methoden en de expertises van zowel Validators als CA aansluiten bij adverteerders in de Zweedse, maar ook in andere Scandinavische markten”, aldus Nick Harmsen.
Martin Leeflang CEO van Validators & CA “Ons kantoor is gevestigd in de levendige en groene wijk Vasastan en om de hoek bij andere snelgroeiende bedrijven als Spotify. We hebben hoge verwachtingen over de ‘early adaptors’ mentaliteit van de Scandinaviers. Naast het vergroten van onze marktpotentie kijken we ook of we gekwalificeerde medewerkers kunnen aantrekken voor de internationale organisatie. Wetenschap en econometrie staan in een hoog vaandel met name in Stockholm” aldus Martin Leeflang.
Over Communication Analytics
Communication Analytics (CA) is gespecialiseerd in het meten van de effectiviteit van online en offline communicatie campagnes. Het analyse platform, dat gebaseerd is op econometrische modellen en algoritmes, meet de daadwerkelijke waarde (ROI) van de gehele media inzet. Het platform heeft inmiddels een ESOMAR nominatie in de wacht gesleept voor meest innovatieve effectiviteitsonderzoek wereldwijd en heeft al meer dan € 250 mln aan (bruto) media inzet geanalyseerd voor klanten als Ticketveiling, Kras, Kia en SNS.
Over Validators
Moederbedrijf Validators is het marktonderzoekbureau dat communicatie beter maakt. De vernieuwende en verfrissende inzichten hielpen organisaties als ING, Sanoma, UPC, Friesland Campina en Greetz om meer effect van uit hun communicatie te genereren. Validators werd in juni 2015 bekroond met een MOA Award voor ‘Marktonderzoekbureau van het jaar 2015’.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.