Industry Wire

Geplaatst door Adobe

Adobe lanceert nieuwe Digital Publishing Solution voor marketeers

Adobe (Nasdaq: ADBE) heeft de nieuwe Adobe Digital Publishing Solution (DPS) gelanceerd. Deze geheel vernieuwde versie dient als de opvolger van Digital Publishing Suite en biedt merken nieuwe mogelijkheden om high-impact content via mobiele apps te leveren. Met DPS 2015 kunnen bedrijven, universiteiten en media hun bestaande content tevens eenvoudig hergebruiken. Dit geeft marketeers en designers de kans om diepgaande apps te creëren zonder dat ze code hoeven te schrijven. Deze apps kunnen worden aangeboden aan een interne doelgroep of via een app store publiekelijk beschikbaar worden gemaakt.

“De nieuwe Adobe DPS maakt het eenvoudiger om op een kosteneffectieve manier  aantrekkelijke apps te maken die een bedrijf sterker maken en onderscheiden van de concurrentie”, zegt Nick Bogaty, senior director, head of digital publishing bij Adobe. “Met deze versie kunnen ook marketeers en designers apps creëren en eenvoudig zelf content publiceren. En dat zijn tenslotte de mensen die hun merk het beste kennen.”

De nieuwe en verbeterde mogelijkheden bevatten:

  • Doorlopend publiceren. Lezers van DPS-publicaties hebben nu meer redenen om vaker een DPS-app te openen omdat er nu de mogelijkheid is om sneller nieuwe content te publiceren. DPS, als onderdeel van AEM Apps, biedt merken zeer eenvoudig beheer van content. De oplossing integreert ook met andere content management systemen, zoals Drupal en WordPress en HTML-tools van Adobe en andere uitgevers. Daarnaast blijft DPS de InDesign CC-workflows ondersteunen.
  • Invloedrijke content. Apps die met Adobe DPS worden gemaakt, bieden invloedrijke content op geheel unieke wijze aan het publiek. De nieuwe collectie-feature verzamelt content en biedt dit aan op smartphones en tablets die draaien op iOS, Android en Windows. DPS biedt daarnaast app-services die nodig zijn om een publiek te bereiken en te binden aan het merk. Deze services zijn onder anderen push notificaties,  berichten binnen de app, slimme zoekopties en interactie met sociale netwerken.
  • Meten en verbeteren van ROI. Krijg toegang tot ingebouwde analytics, ondersteund door Adobe Analytics Essentials for Publications. Deze tool is onderdeel van de Adobe Marketing Cloud en verzamelt online en offline data en zorgt voor retentie-analyse, het bijhouden van acquisitie en conversie en nog veel meer. Daarnaast biedt Adobe DPS verschillende betalingsmogelijkheden binnen apps, zoals eenmalige aankopen, abonnementen en all-acces modellen voor uitgevers en bedrijven die betaalde content willen aanbieden.
  • Zakelijk beheersysteem. Adobe DPS biedt een nieuw beheersysteem voor accounts tot op bedrijfsniveau. Dit stelt de beheerder in staat om gedetailleerde bevoegdheden toe te kennen aan ieder persoon die betrokken is bij de app; zowel medewerkers als externe partijen.

Creatieve bureaus gebruiken Adobe DPS
Duizenden designers schreven zich in voor het bèta-programma van DPS, dat op 17 juni startte, waaronder Segal Savad uit de Verenigde Staten:

“DPS geeft ons de mogelijkheid om eenvoudig prachtige, content-rijke ervaringen te creëren doordat designers nu de ontwikkeling van apps op zich kunnen nemen. Dit was nooit mogelijk geweest met ouderwetse ontwikkelingsmethoden”, zegt Harry Segal, medeoprichter van Segal Savad. Segal Savad is een bureau dat met Barneys New York samenwerkt aan de ontwikkeling van The Window, een winkelcatalogus in de vorm van een app. “Het was fantastisch om samen te werken met de prestigieuze retailer Barneys New York en om hen door middel van DPS te helpen met het versterken van de positionering van hun producten en de merkloyaliteit van de klanten. Daarnaast was het ontzettend prettig om te werken met de flexibele en intuïtieve tools van Adobe waar we al ervaring mee hadden.”

Een standaard voor de industrie
Adobe DPS heeft een sterke track record opgebouwd. Er zijn duizenden applicaties ontwikkeld door toonaangevende merken, zoals Audi, die al honderden miljoenen keren zijn gedownload op digitale devices. Vijfenzeventig miljoen unieke bezoekers hebben de applicaties geopend en al meer dan 173 miljoen uur aan de applicaties besteed. Daarnaast zijn grote merken, zoals Barneys, Qantas en het nationaal theater van Groot-Brittannië, van plan om een applicatie te lanceren.

“Tot voor kort verscheen de iPad-editie van Qantas Magazine tegelijkertijd met de papieren uitgave, op de eerste dag van de maand. Dit betekende dat de klant maar één contactmoment had met ons”, zegt Jo Boundy, Head van digital en entertainment bij Qantas. “Het nieuwe Qantas Magazine, ontwikkeld met Digital Publishing Solution, wordt gedurende de hele maand voorzien van updates. Dit zorgt voor nieuwe, behapbare content voor de lezers voor elk moment. Behalve het uitbreiden van de distributie van content en het verbeteren van betrokkenheid bij de klant, helpt DPS ons met het maximaliseren van onze content en het bieden van reisinformatie en -inspiratie aan de klant.”

“Reizen draait om mobiliteit, dus het was tijd voor ons om over te gaan op mobile en onze strategie van het uitgeven van kwartaalpublicaties te herzien. Hier zijn we samen met onze creatieve studio DOCMINE mee aan de slag gegaan”, zegt Dan Bärlocher, Head of Corporate Communications bij Swiss International Air Lines. “In de toekomst willen we nog meer verbonden zijn, zelfs in de lucht. Door Adobe Digital Publishing Solution zijn we in staat om continu te publiceren, waardoor we een dynamische mobiele publicatie neer kunnen zetten. Dit is slechts het begin van een nieuw tijdperk op het vlak van corporate publishing.”

Handige links

###

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht