
Data is de nieuwe headliner bij dancefestivals

Binnenkort beschikbaar
Wil je deze video bekijken? Meld je dan kosteloos aan. De collectie waar de video bij hoort wordt binnenkort gelanceerd.
Dancefestivals zijn steeds meer datagedreven. Dat moet ook wel, gezien een toegangsticket op zichzelf weinig zegt over wie de bezoeker is, de muziekbehoefte tot de mate van klanttevredenheid. Merken die op dance-events actief zijn, willen eveneens weten met welk publiek zij in aanraking komen. Anderzijds wil je als organisator op basis van data-insights optimaal kunnen inspelen op kansen om de fan-experience te verbeteren en eventuele businesskansen te ontsluiten.
Bij ID&T Groep, bekend van onder meer Awakenings, Mysteryland en DEFQON.1 is men zes jaar geleden begonnen hoe de verkregen inzichten omgezet kunnen worden in actie in bijvoorbeeld marketing, programmering en operationele faciliteiten om daarmee de fan-experience te optimaliseren. In deze videosessie krijg je een inkijkje in de datakeuken van ID&T Groep; wat er op dit vlak wordt gedaan, de learnings tot nu toe, de plannen voor de toekomst en we bespreken een aantal praktijkcases.

Michael Guntenaar
Michael is als Managing Director verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van Superstruct Digital Service. Een in-house center of excellence wat de festivalbedrijven helpt met digitale services die de events in staat stellen de fan-experience te optimaliseren.

Tjula Daelmans
Tjula is als Data Analyst Brand Partnerships verantwoordelijk voor het analyseren en optimaliseren van bestaande brand partnerships. Data inzichten worden ingezet om de effectiviteit van samenwerkingen tussen festivals en merken te meten en verbeteren. Daarnaast ondersteunt de data-analist in het identificeren van de ideale match tussen merk, festival en bezoeker, zodat partnerships aansluiten bij zowel de strategische doelen van het merk als de beleving van de festivalbezoeker.

Ronald ter Voert
Ronald is adviseur, moderator en producent op het gebied van (digitale) media, marcom & innovatie voor uiteenlopende opdrachtgevers. Van startups, scale-ups tot de grotere bedrijven en instellingen. Tevens is hij als jurylid verbonden aan een aantal gerenommeerde vakprijzen. Eerder was hij onder meer hoofdredacteur bij Emerce en tv-producent bij Endemol, SBS en Fremantle. Ronald produceert en presenteert het wekelijkse radio-podcast-vodcastprogramma ‘Tech & Innovatie’ op EASY FM en diverse populaire audio- en videoplatformen.
Over de collection

Customer data: trends, innovatie en toekomst
Nieuwe insights
De vijf belangrijkste redenen waarom AI-projecten mislukkenZet je winkel op de radar: hoe locatie dé motor wordt voor fysieke retailSeizoensgebonden e-commerce in beweging: de rol van kerstpakketten in online retailFulfilmentpartij Monta versnelt groei rondom duurzamere e-commerce logistiek met komst nieuw pand[Podcast] Lokke Moerel: “We zitten in de grey zone – niet in oorlog, niet in vrede”Gerelateerde artikelen


Hoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketing

Een juridische bom onder Google Tag Manager (en wat dit voor jou betekent)
