
AI-gedreven commerce maakt handmatig beheren passé

Het hebben van een webshop is passé, net als het handmatig beheren van advertenties en productprijzen, volgens Rob van Gent van nlockd. Hij legt uit hoe e-commerce radicaal verandert onder invloed van technologie en waarom dat agencies weer een relevante rol geeft.
We bespreken onder meer:
– Waarom verkopen via marketplaces het hart van je commercestrategie moet zijn
– Welke rol AI speelt in advertenties, prijzen en marketplacemanagement
– Wat er verandert aan de rol van agencies

Rob van Gent
Rob van Gent is oprichter van nlockd, een AI-gedreven platform voor marketplace commerce. Hij heeft meer dan 15 jaar ervaring in e-commerce, onder andere bij bureaus, merken en eigen ventures. In 2023 lanceerde hij nlockd om agencies en merken te helpen hun verkoop op Europese marketplaces te automatiseren. Het platform ondersteunt onder andere bij productinformatie, campagnes en data-analyse. Rob gelooft in simpele, schaalbare en data-gedreven e-commerce.

Krijn Schuurman
Krijn Schuurman is een scherpe en gevatte allround dagvoorzitter die het beste bij sprekers naar boven haalt. Kritisch waar het moet, met humor waar het kan. Naast zijn werk als dagvoorzitter en gespreksleider heeft hij de afgelopen 15 jaar opdrachten gedaan voor uiteenlopende organisaties in verschillende sectoren. De klant helpen bij het benutten van kansen die de online wereld biedt, is daarin de rode draad.
Hij wordt regelmatig gevraagd duiding te geven aan de trends op het gebied van internet en ICT, op Radio1 en BNR Nieuwsradio en zo nu en dan in programma’s zoals NOS Journaal, EenVandaag, Nieuwsuur en RTL Late Night.
Krijn heeft een jarenlange ervaring als gespreksleider bij evenementen, webinars, podcasts en talkshows. Hij heeft een voorliefde voor innovatie en alles wat met de digitalisering van onze samenleving te maken heeft, maar is breed inzetbaar; de afgelopen jaren werkte hij mee aan programma’s over onder meer de zorg, het onderwijs, de financiële sector, duurzaamheid en goede doelen.
Uitgelichte video's

AI, attributie en de nieuwe realiteit van marketing



Van check-out tot retour geoptimaliseerd met AI


Van traditionele groothandel naar omni-channel speler

Nieuwe insights
[Podcast] Felienne Hermans: “De grootste slachtoffers van de AI-hype zijn onze kinderen”Stop met de GEO romantiek: modern Search en media brengen merk en gebruiker samenWord een CX-kampioen door een end-to-end aanpakHoe embedded payments de checkout veranderen bij Albert HeijnE-mailcampagnes die écht terugpraten: feedback wordt actieGerelateerde artikelen


Van traditionele groothandel naar omni-channel speler

Succes in de Social Commerce revolutie
