Industry Wire

Geplaatst door Woodwork en Euromast

Nieuwe bezoekersexperience Euromast ‘The Rise of Rotterdam’ start met films van Woodwork

Euromast Rotterdam heeft de nieuwe bezoekersexperience ‘The Rise of Rotterdam’ gelanceerd. Twee speciaal ontwikkelde films nemen bezoekers mee in de geschiedenis en de dynamiek van de stad. De immersive experience vormt voortaan het startpunt van een bezoek aan de Euromast en de films zijn ontwikkeld en uitgevoerd door Woodwork Amsterdam.

Woodwork kreeg de opdracht om de experience op de begane grond van de Euromast te verrijken met audiovisuele verhalen, als culturele toegangspoort van de stad. In de eerste ruimte ervaren bezoekers met Rotterdam Risen from the Water hoe de stad in 1270 ontstond. De tweede film, A Colourful Panorama, brengt de groei van Rotterdam tot leven in een energiek en geanimeerd stadsbeeld. Beide films zijn volledig in-house ontwikkeld en sluiten naadloos aan bij de ruimtelijke inrichting van NorthernLight en de interactieve elementen van YIPP.

Leonie Staat, General Manager Euromast: “De Euromast is voor veel bezoekers het startpunt van hun ontdekkingstocht door Rotterdam. Met The Rise of Rotterdam geven we die start meer betekenis. Woodwork wist dit verhaal visueel sterk neer te zetten, waardoor het bezoek aan de Euromast én de stad verrijkt wordt. Onze keuze voor Woodwork was een logische: de klik was er vanaf het eerste moment en hun werk werd aanbevolen door NorthernLight. Daarnaast beschikken zij over een divers portfolio dat laat zien hoe sterk zij verhalen visueel kunnen vertalen. Dat hebben zij met volle overgave gedaan voor de Euromast. Het uiteindelijke resultaat sluit volledig aan bij onze visie en maakt het bezoek aan de Euromast nog betekenisvoller.”

Marvin Koppejan, Executive Creative Director Woodwork: “Voor ons is dit een bijzonder project. We wilden niet alleen informeren, maar bezoekers écht meenemen in het verhaal van Rotterdam. Door film, ruimte, interactie en geluid te combineren, is een beleving ontstaan die het DNA van de stad duidelijk voelbaar maakt.”

Het project is tot stand gekomen dankzij de samenwerking tussen meerdere partijen: Euromast – a Magnicity Experience (opdrachtgever), NorthernLight (concept, spatial design & creative direction), Woodwork Amsterdam (direction en productie immersive content), YIPP (interactie), Bruns (technische realisatie) en Ata Tech B.V. (AV & hardware).

Video: https://youtu.be/2b0V5CsiWiQ

Meer informatie: www.euromast.nl | www.woodwork.nl

Credits
Client: Euromast Rotterdam – a Magnicity Experience
Verantwoordelijk bij klant: Leonie Staat, Nelly Floriach
Direction and Production Immersive Content: Woodwork Amsterdam
Executive Creative Director: Marvin Koppejan
Executive Creative Producer: Nina Fabel
Producer: Sabine van Wechem
Art Director: Susan van der Laan
Creative Lead: Lennard Goede
3D Artist: Lennard Goede, Michiel Krop, Pascal Amestegui Fuentes, Basile Tournier
Illustration: Hidde Maas
2D Artist: Nick Olijslager, Hidde Maas
Motion Design: Peter Holtze
Concept, Spatial Design & Creative Direction: NorthernLight
Interaction: YIPP
Technical Development & Production: Bruns
AV & Hardware: Ata Tech B.V.
Music for “Rotterdam Risen from the Water”: Extreme Music
Music for “A Colourful Panorama: THNDR
Sounddesign: THNDR
Voice Over: Tato Wesselo

Woodwork Amsterdam
Woodwork is een bureau voor visuele merkverhalen. Vanuit Amsterdam werkt het team voor internationale merken aan visuele identiteiten, motion branding en films, met vakmanschap en storytelling als uitgangspunt. Van merkstrategie en concept tot langetermijnoplossingen voor visuele systemen: Woodwork helpt merken om anders te denken, kijken en bewegen. Naast dit werkveld creëert Woodwork ook immersive experiences, die belevingen meeslepender, persoonlijker en interactiever maken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht