Centralpoint maakt klantenservice persoonlijk

Centralpoint.nl, de grootste ICT-webwinkel van Nederland, heeft persoonlijke service van ROBIN over de gehele website uitgerold. Afhankelijk van de pagina van de website wordt nu de juiste specialist getoond om mee te chatten. Deze specialisten zijn ook direct bereikbaar vanaf de Centralpoint teampagina.
“Chatten doe je met een mens, niet met een bedrijf. Dat gevoel willen wij graag aan onze klanten meegeven.”, aldus Marcel Joosten, Director eCommerce van Centralpoint.
Denken vanuit ambitie
“Bij Centralpoint denken we vanuit ambitie“, zegt Marcel Joosten. “Wij zien klantcontact niet meer als een kostenpost, maar als een mogelijkheid om de relatie met onze klanten te verstevigen. Snelheid en gemak zijn daarbij kritische factoren. Als een shopper bijvoorbeeld iets te lang op de pagina van de veelgestelde vragen zit, dan nodigen we de shopper proactief uit voor een chatgesprek. In ons manifest communiceren we die service ambitie ook expliciet aan onze klanten. We leggen de lat steeds hoger.”
Proactieve chat, gekoppeld aan relevante messaging
ROBIN koppelt pro-actieve chatuitnodigingen aan relevante messaging. Dat wil zeggen dat de messaging in de live chatuitnodigingen wordt aangepast per pagina. De messaging kan zo worden aangepast aan de fase van customer journey. In het afreken proces kan de live chat medewerker proactief vragen of de shopper nog vragen heeft over bijvoorbeeld ruilen, garantie, of verzending.
Op de Dell productpagina’s zal de juiste live chat medewerker zich presenteren als specialist en hulp aanbieden bij het samenstellen van een nieuwe Dell computer. Zo wordt de klant beter en sneller geholpen en is Centralpoint in staat om precies de juiste klantinteracties aan te gaan.
Persoonlijke service = meer sales
Een belangrijk aspect voor de transitie van klantenservice van kostenpost naar profit center is het inzichtelijk maken van conversie. “Sinds we met ROBIN werken, hebben we inzichtelijk wat de bijdrage is van het klantenserviceteam aan de omzet van Centralpoint”, zegt David Hombroek, manager Inside Sales van Centralpoint. “We zien die conversies en orderwaardes ook op individueel niveau. We maken er geen wedstrijd van, maar het werkt wel motiverend om direct salesresultaat te zien uit je klantenservice inspanningen.”
Over Centralpoint.nl
Alles rondom uw ICT eenvoudig online bestellen en snel in huis. Een ongekend grote keuze en een scherpe prijs. En dat alles bij een betrouwbare webwinkel, die u ook nog eens graag adviseert over de perfecte zakelijke ICT-oplossing. Onrealistisch? Nee, hoor. Wij zijn Centralpoint.nl, aangenaam.
Centralpoint.nl is ISO 9001 en 14001 gecertificeerd en bestaat sinds 2001. Sindsdien zijn we uitgegroeid tot de grootste en beste zakelijke ICT-leverancier van Nederland. Wij zien het als onze missie om aan al uw ICT-wensen tegemoet te komen. Dat betekent dat u werkelijk elk product bij ons kunt bestellen. En dan bedoelen we ook echt alles. Van populaire smartphones of tablets tot de betrouwbaarste servers of storage-oplossingen. En van eenvoudige netwerkkabels tot de nieuwste laptops of de kleinste printeraccessoires. Uiteraard altijd in de hoeveelheid die uw organisatie nodig heeft. En binnen de leveringstermijn die u wenst.
Centralpoint Business Solutions
Naast dat u eenvoudig online producten kunt vinden en bestellen bij Centralpoint.nl, de online IT-hardware leverancier van Nederland, biedt Centralpoint Business Solutions middelgrote en grote bedrijven en (overheid)instellingen de mogelijkheid om via een eigen klantspecifieke webportal ICT-producten te bestellen. Via uw eigen portal heeft u inzicht in uw openstaande offertes, orders, leveringen en facturen. U heeft tevens de beschikking over een eigen gespecialiseerd klantenteam inclusief een vaste accountmanager. Zij helpen u graag met een onafhankelijk besteladvies over kantoorautomatisering en datacenter oplossingen. Samen met een aantal business partners bieden wij u diepgaande ICT-infrastructuurkennis, waardoor u profiteert van een uitgebreid advies van gespecialiseerde partijen en bieden wij u alle IT- dienstverlening die u van uw hardware leverancier mag verwachten.
Over ROBIN
ROBIN is een Nederlands technologie- & consultancy bedrijf gespecialiseerd in eCommerce klantenservice. Zij helpen retailmerken zich met service te onderscheiden en meer te verkopen.
ROBIN gelooft in service. In persoonlijke service. De kracht van de winkel. In het hart van je website. ROBIN’s team begeleidt, implementeert, monitort, analyseert en adviseert. Samen van ambitie naar resultaat. Gegarandeerd meer sales. Dat is de belofte van ROBIN.
https://www.centralpoint.nl/persberichten/centralpoint-maakt-klantenservice-persoonlijk-183/
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.