Industry Wire

Geplaatst door Eilie.nl

Eilie Telecom & Marketing lanceert WebRTCforum.nl

Vandaag heeft Eilie Telecom & Marketing de website WebRTCforum.nl gelanceerd. WebRTC maakt realtime video- en spraakcommunicatie mogelijk via de browser en geldt als de trend binnen digitale communicatie. WebRTC is in 2011 geïnitieerd door Google, dit jaar wordt gezien als het jaar dat WebRTC wereldwijd definitief doorbreekt. Met name binnen online sales, zorg en onderwijs biedt solide en veilige realtime video- en spraakcommunicatie veel mogelijkheden. “In Nederland zijn de eerste applicaties inmiddels zichtbaar en zijn pilots succesvol afgerond. Op Eilie.nl bieden we binnenkort de mogelijkheid om realtime te communiceren met onze helpdesk. Toch ben ik van mening dat WebRTC in Nederland wel een impuls kan gebruiken. Wij pakken deze rol graag op door het WebRTCforum te lanceren”, geeft Iebele Otten, eigenaar van Eilie Telecom & Marketing aan.

Internetgebruikers verlangen steeds betere dienstverlening.
Dat WebRTC gaat doorbreken, dat staat vast . Alleen al in Amerika werd er vorig jaar voor 1 miljard geïnvesteerd in WebRTC-startups. Internetgebruikers verlangen een steeds betere en snelle dienstverlening. Realtime communicatie past precies in dit beeld. “Het mooie is dat gebruikers met WebRTC nooit meer software hoeven te downloaden en te upgraden, alle communicatie verloopt via de browser. Van belang is dat het gebruikte device: smartphone, laptop en pc, WebRTC ondersteunen. Google Chrome, Firefox en Android ondersteunen WebRTC al volledig. Dit maakt dat de acceptie straks snel zal gaan. Trouwens, op het WebRTCforum staat al een link aangegeven waar je de stand van zaken omtrent browsers en WebRTC online kunt volgen!”

Telecomlandschap gaat drastisch wijzigen
Otten ziet door de komst van WebRTC dat het traditionele telecom-landschap drastisch gaat wijzigingen. Otten daarover: “Het zal nog even duren voordat WebRTC breed wordt ingezet, 2016 zal daarin een belangrijk jaar zijn. De eerste successen worden geboekt waar significant toegevoegde waarde wordt gecreëerd, bijvoorbeeld binnen webshops, callcenters, zorg en onderwijs. Hierdoor zullen innovators WebRTC versneld omarmen. De bestaande telecombranche en ICT-branche zullen het dan ook vrij lastig gaan krijgen omdat er met geheel nieuwe inzichten gaat worden gewerkt. Veranderingen binnen de telecomsector gaan veelal traag, je kunt dit terugzien in de opkomst van VoIP. Om WebRTC goed te laten landen nodig ik iedereen uit om kennis te delen op het WebRTCforum!”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht