Recordaantal inzendingen MWG AMMA 2016

Het aantal inzendingen bedraagt 168 en dat is een stijging van 50% ten opzichte van vorig jaar toen 112 cases werden ingediend. Nog nooit werden er in de AMMA historie zoveel cases ingezonden.
De nieuwe categorie award voor ‘Beste Engagement Strategie’ werd gelijk de grootste categorie met 33 cases. Daarna volgt de Beste Mediastrategie (29), Beste Gebruik van een Medium (27) en de andere nieuwe categorie voor ‘Beste Media Performance’ (24).
Opvallend is verder de relatieve sterke groei bij Beste Media-innovatie (van 11 naar 19).
‘De AMMA organisatie is blij en trots op deze ontwikkeling. Het bewijst hoe de markt de AMMA’s erkent als dè mediaprijzen in ons vakgebied. Daarnaast zijn we zeer verheugd dat met de introductie van de twee nieuwe categorieën blijkbaar goed is ingespeeld op een actuele behoefte uit de markt.
De aansluiting bij de actuele ontwikkelingen is elk jaar het startpunt bij het optimaliseren van de categorieën en selectiecriteria.’
Het aantal inzendingen per categorie is
- Beste Engagement Strategie 33
- Beste Gebruik van een Medium 27
- Beste Media Innovatie 19
- Beste Media Performance 24
- Beste Media Strategie 29
- Hans du Chatinier-prijs 7
- Media-adverteerder van het jaar 8
- Mediabureau van het jaar 12
- Media-exploitant van het jaar 9
Voor deze 9 categorieën is een professionele vakjury samengesteld (zie www.mwg.nl/amma) die in 2 juryronden de nominaties en winnaars gaan bepalen.
De nominaties en winnaar in de categorie Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar) worden bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus.
Het YIM Mediatalent van het jaar wordt op 24 maart door een jury gekozen aan de hand van een workshop waarin een case moet worden uitgewerkt en gepresenteerd.
AMMA dates
Donderdag 24 maart workshop YIM Mediatalent van het jaar
Dinsdag 12 april Bekendmaking nominaties
Dinsdag 26 april Best of AMMA, presentatie van cases genomineerden
Donderdag 19 mei Feestelijke uitreiking AMMA awards in Theater Amsterda
Over de AMMA
De MWG AMMA Awards (Annual Masters of Media Awards) is een initiatief van MWG en zijn dé mediaprijzen in de Nederlandse communicatiebranche. De awards werden in 2001 voor het eerst uitgereikt.
Over de MWG
De MWG is dé branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie met een passie voor media. Onze leden zijn werkzaam bij onder meer adverteerders, digitale bureaus, media- & onderzoeksbureaus en media-exploitanten/uitgevers. Het doel van de MWG is om via diverse events, bijeenkomsten en publicaties de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen. Daarnaast is de MWG een sociaal platform dat de mogelijkheid biedt mensen uit het vak te ontmoeten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.