Smart Ranking overgenomen door grootste Mediaconcern van Noord-Nederland

Groningen, 1 april 2016 – Het succesvolle bedrijf Smart Ranking uit Groningen valt sinds vandaag onder één van de grootste mediabedrijven van Groningen. Na lang onderhandelen is overeenstemming tussen de twee partijen bereikt. Voor de overname van dit bedrijf werd een recordbedrag neergelegd van €2,5 miljoen. Nog nooit eerder werd er zo’n hoog bedrag neergelegd voor een relatief klein zoekmachine marketing bedrijf.
Het enorm grote klantenbestand van Smart Ranking was één van de redenen voor de overname, aldus het mediabedrijf uit Groningen. “Een lange lijst met klanten waar wij enorm jaloers op waren was de grootste reden om Smart Ranking over te nemen,” vertelt de eigenaar van het grote mediabedrijf (die het liefst anoniem blijft). “Ook is de eigenaar een uitzonderlijk getalenteerde online marketeer, iemand die we, samen met zijn zeer bekwame medewerkers, dolgraag aan ons team toevoegen.” Jarik Oosting zegt over de overname het volgende: “Eigenlijk zou ik voor geen goud mijn bedrijf willen laten overnemen, maar deze kans was zo uitzonderlijk.” Waar vergelijkbare bedrijven een marktwaarde van rond de €250.000 hebben, heeft Smart Ranking een waarde die wel 10 keer zo hoog is. Waarom heeft Smart Ranking zo’n hoge marktwaarde? “Wij hebben onze eigen aanpak en leveren kwalitatief enorm goed werk. Bedrijven zien bij ons alleen maar stijgende lijnen en geweldige resultaten.” aldus Oosting.
Hoe verklaart de eigenaar van Smart Ranking zijn succes? “Onze aanpak is uniek. Wij zijn zeker van onze zaak en hebben onze eigen methode ontwikkeld om bedrijven bovenaan in Google te laten staan. Hoe we dat doen? Ja dat blijft een bedrijfsgeheim”. De eigenaar van het mediabedrijf is in z’n nopjes met de overname. “Een kans zoals dit, krijg je niet vaker!” Voor zo’n laag bedrag zulke uitzonderlijke en getalenteerde medewerkers binnenhalen is inderdaad een buitenkans voor het mediaconcern. Beiden geven aan de toekomst rooskleurig tegemoet te zien.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.