WeMarket opent zijn B2B-marktplaats

WeMarket lanceert vandaag zijn eerste B2B marktplaats, waar kopers en leveranciers kunnen handelen met zakenpartners over de hele wereld. Het platform draaide al enige tijd op proef.
WeMarket, een initiatief van een van de oprichters van bestandsuitwisselingsdienst WeTransfer, laat bedrijven van alle productcategorieën wereldwijd handelen via één platform. Het platform biedt bedrijven onder meer de mogelijkheid om betrouwbare relaties op te bouwen via WeMarket Karma, een betrouwbaarheidsrating op basis van kredietwaardigheid, bedrijfsprofielen en gebruikersbeoordelingen. WeMarket Karma meet verder impact en handelsgedrag van de kopers en leveranciers, zoals tijdige levering en betaling.
Sinds de bètafase die in de zomer van 2015 van start ging, handelen op dit moment meer dan dertig industrieën op WeMarket. De producten variëren van wijn tot consumentenelektronica en van geraffineerde olie tot mode. Op dit moment bevat de marktplaats producten van merken als Nike, Samsung, Castrol, Riverdale Mills Corporation, Volkswagen en Dom Perignon.
Bedrijven kunnen hun producten per land, industrie en productcategorie segmenteren.
De integratie met partners zoals UPS, Dun & Bradstreet, SGS en American Express zijn in de bètafase naar een hoger niveau getild. In de toekomst zullen betaalde premium opties worden toegevoegd.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Ar
Misschien hadden ze kunnen wachten totdat het productaanbod wat meer uitgebreid was. Op dit moment staat er een zeer beperkt aanbod. “……laat bedrijven van alle productcategorieën wereldwijd handelen via één platform”. Sounds like Alibaba to me. Maar goed, succes met het initiatief.