Offective biedt nu standaard SBR en UBL functies in haar bedrijfssoftware

Offective heeft haar gelijknamige administratieve bedrijfssoftware in de Cloud uitgebreid met elektronisch factureren op basis van de standaard UBL en maakt automatische BTW-aangifte mogelijk op basis van SBR.
Elektronisch factureren op basis van de standaard UBL (Universal Business Language) wint steeds meer terrein. Dit is dan ook een reden voor Offective om haar bedrijfssoftware uit te breiden met deze standaard, zowel voor uitgaande facturen als voor inkomende factuurverwerking. Uitgaande facturen worden zowel in PDF als UBL aangeboden. Inkomende facturen in UBL leiden in Offective automatisch tot een boekingsvoorstel en bieden tevens het gemak dat gegevens van een nieuwe leverancier automatisch bijgewerkt worden. “Dat laatste levert niet alleen tijdwinst op, maar voorkomt ook fouten door het automatisch overnemen van leveranciersgegevens, denk bijvoorbeeld aan het KvK-nummer of IBAN bankrekeningnummer”, aldus Chris Vuijk, directeur van Offective.
Het automatisch berekenen van de BTW-aangiftes is al lang gemeengoed binnen Offective. “Nu kunnen gebruikers echter met één druk op de knop de aangifte 1 op 1 elektronisch aanleveren aan de Belastingdienst. Dat laatste voorkomt dat de gebruiker de BTW-aangifte telkens handmatig moet invoeren via de website van de Belastingdienst”, zegt Vuijk. Gebruikers maken voor het elektronisch afleveren van de BTW-aangiftes gebruik van het verzamelcertificaat van Offective. “Op deze wijze wordt meer efficiency geboden aan de gebruiker, zonder dat het ze een extra investering vraagt”, vervolgt Vuijk.
Ook in de toekomst zal Offective de rijke functionaliteit van haar bedrijfssoftware nog verder uitbreiden en daarmee gebruikers zoveel mogelijk ontzorgen als het gaat om administratieve taken.
De UBL en SBR functionaliteit is nu voor alle klanten van Offective beschikbaar.
Over Offective
Offective is een vooruitstrevende organisatie die de gelijknamige bedrijfssoftware Offective op de markt brengt gericht op het midden- en kleinbedrijf. Dit totaalpakket bestaat inmiddels uit 11 modules waarvan CRM systeem, voorraadbeheer, financiële administratie het factuurprogramma en boekhoudprogramma enkele voorbeelden zijn. Voor meer informatie kunt u terecht op www.offective.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.