Industry Wire

Geplaatst door Point2Pay BV

De eerste vertical benadering in de mPOS betaalindustrie

Daar waar iZettle, Payleven en Sumup de gehele mPOS markt, van pizza koerier tot retailer, met hun mobiele pinterminal willen bedienen, focust de Nederlandse nieuwkomer Point2Pay zich op verticals. Point2Pay richt zich op Market Owners (merkfabrikanten, groothandels, retailketens) in een vertical met vakmensen (CV monteurs, elektriciens, loodgieters, schilders, hoveniers etc.) die een factuurrelatie hebben met de consument.

Point2Pay is een mede initiatief van Payplaza, internationale omnichannel betaalplatform en winner van de Accenture Award “The most innovative company in financial services”. Point2Pay is een mobiele (mPOS) betaal- en facturatieoplossing die door Markt Owners gebruikt wordt om grip te krijgen op de markt en hiermee op de waardeketen. Voor de directe gebruikers, de vakman, betekent Point2Pay direct geld op de bank na de opdracht en een significante versimpeling van hun facturatie- en administratieproces.

De App van Point2Pay is feitelijk een ‘retailschap’, communicatiekanaal en loyalty/crm tool in één. “De App kan zelfs gebruikt worden voor ketenoptimalisatie door de verkoopgegevens te gebruiken voor ‘replenishment en supply/demand’ doeleinden”, aldus medeoprichter Ramon Cohen de Lara.

‘Bij Point2Pay denken we vanuit de uitdaging en behoefte van de klant, dus niet vanuit de betaling. In tegenstelling tot de andere aanbieders in de markt biedt Point2Pay daardoor primair geen betaalterminal waarbij een App nodig is om de terminal te kunnen gebruiken. Point2Pay biedt een App, een soort webshop, waarbij je een betaalterminal kunt gebruiken.’

Cohen de Lara legt uit: ‘Neem bijvoorbeeld de verwarmingsbranche. Point2Pay is gekoppeld aan de productdatabase van Markt Owners (groothandelaar of fabrikant) waardoor de vakman in de ‘webshop’ altijd beschikt over een productcatalogus van de CV-ketels. De admin omgeving voor de vakman hebben wij ingericht naar de betreffende vertical zodat deze ook snel en eenvoudig zelf producten toe kan voegen op de manier waarop dit in deze branche/vertical wenselijk is. CV-ketels kunnen simpel op locatie van de consument in de ‘webshop’ gevonden worden, via filtering of door eenvoudig de barcode op de verpakking te scannen. Alle gegevens over het product worden dan zichtbaar zoals Afbeelding, Model, Type, Artikelnummer en Verkoopprijs. Vervolgens kunnen ook zaken als gewerkt aantal uren en voorrijkosten worden ingevoerd. De betaling van het product en de dienst kan daarna afgerekend worden door de consument direct te laten betalen met debit- of creditcard. Door het serienummer van de CV-ketel te scannen, wordt de garantiekaart automatisch ingevuld en verstuurd. Voor de vakman betekent deze oplossing dat hij geen tijd meer kwijt is aan het maken van (handgeschreven) werkorders, het opstellen van facturen, insturen van garantiekaarten en het reduceert het debiteurenrisico van de vakman. Voor de fabrikant betekent dit beter en sneller inzicht in de verkopen, optimalisatie van hun fabrieksstraat en voor de groothandel een loyalere klant en daarmee een grotere afzetmarkt.’

Point2Pay heeft er niet alleen voor gekozen om zich te focussen op specifieke doelgroepen, ook hanteren zij het laagste transactiepercentage in de mPOS markt. Point2Pay hanteert een flate rate transactievergoeding van 1%, óók over lage omzetten. Daar waar Payleven en iZettle 2,75% hanteren en pas bij omzetten van respectievelijk € 12.000,- en € 28.000,- 1,5%.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht