Industry Wire

Geplaatst door brightONE

Nieuw videoplatform speciaal voor customer engagement professionals

brightONE, regisseur voor betere klantenservice, heeft een nieuw, onafhankelijk videoplatform opgetuigd om customer service professionals te inspireren met het doel de klantbeleving in Nederland op een hoger plan te krijgen. Het Customer Engagement Channel toont in korte films nieuwe inzichten, kennis en ervaringen op basis van de deskundigheid van klantexperts, wetenschappers én praktijkcases. Tweewekelijks wordt het kanaal verrijkt met nieuwe, ‘kekke’ video’s. “Waarom zou je zo’n initiatief aan een mediapartij overlaten,” stelt Göran van Hese, Marketing Director van brightONE, retorisch.

“Iedereen is tegenwoordig zijn eigen uitgever, heeft zijn eigen kanaal. Alle tools en mogelijkheden zijn beschikbaar. Het past in de tijdgeest om een geïnteresseerd publiek via een gespecialiseerd kanaal te informeren en aan je te binden. Ons doel is kijkers op een onafhankelijke manier over customer engagement te informeren. Daarbij hebben we de inzet en expertise van anderen nodig: de praktijkervaringen, de wetenschappelijke inzichten, de actuele trends. Customer engagement verdient een hogere plek op de agenda van organisaties; daar dragen we actief aan bij. Via ons netwerk komen tal van kundige mensen op ons pad. Die kennis willen we niet voorbehouden aan een select publiek, maar delen onder customer service en customer experience managers, vakgenoten en beroepsmatig geïnteresseerden. Ongeacht de branche waarin ze werken, want betere en relevante klantbelevingen zijn een zaak die iedereen aangaat. Het Customer Engagement Channel – spreek uit ‘kek’- bestaat louter uit korte filmpjes. Deze vorm is bij uitstek geschikt om snel nieuwe inzichten en kennis op te nemen. Juist in 1 tot maximaal 5 à 6 minuten moet je je punt kunnen maken, moet je de kijker met nieuwe inzichten of ervaringen weten te overtuigen.”

Wars van reclame
Het Customer Engagement Channel is wars van reclame, benadrukt onafhankelijkheid. Van Hese hierover: “We willen in geen geval dat de kijker eerst commerciële boodschappen moet doorstaan, eer hij bij een informatief filmpje belandt. Voor de duidelijkheid, we verplaatsen ons in de kijker, dus ook bij die filmpjes waken we voor reclameverhalen. Natuurlijk volgen we de ontwikkelingen op populaire platformen uitgebreid. Indien YouTube de nummer 1 zoekmachine is, spreekt daar uit dat we op een dergelijke manier doelgroepen dienen aan te spreken.”
De initiatiefnemer is actief op zoek naar partijen die het videoplatform mede willen vormgeven, met het doel het bereik en aanbod te vergroten. “We streven naar een ondersteunende netwerkorganisatie. Daarin verbinden we het online kennisdelen met offline activiteiten, waarbij focusgroepen bijeenkomen die op kwalitatief niveau de dialoog aan willen gaan over het thema customer engagement.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht