Nederlandse Rode Kruis neemt de volgende stap

Het Nederlandse Rode Kruis is al jaren een gewaardeerde klant van Yourzine. De meest recente stap in deze samenwerking is de keuze van het Nederlandse Rode Kruis voor e-mailmarketingtool Tripolis. Een logische keuze, zo vinden beide partijen.
Social en CRM
Logisch. Want Tripolis biedt onder andere de mogelijkheid om ‘social’ te integreren in de e-mailcommunicatie. Social groeit en is er om te blijven. Bovendien biedt het voor het Nederlandse Rode Kruis een aanvullende kans om een groter draagvlak te creëren door Social en e-mailings met elkaar te combineren. Ook het CRM van Het Nederlandse Rode kruis is gebaat bij de overstap. Niet alleen kunnen berichten nu sneller worden verstuurd in het geval van een noodhulp-actie, maar ook aan- en afmeldingen worden beter verwerkt en foutjes horen zo al snel tot het verleden. Maar er is meer.
Kracht van de eenvoud
Bij de creatie van een nieuwsbrief komt meer kijken dan je zou denken. Voor een webredacteur kan dit nogal eens tot een tijdrovende bezigheid behoren. Tripolis verhelpt dit. De userinterface is overzichtelijk en vanuit een veelvoud aan templates is zowel een intern als extern bericht zo gemaakt en verstuurd. Vanzelfsprekend is eenvoud niet de enige overweging. Het Nederlandse Rode Kruis communiceert graag direct en to the point. In de toekomst wordt dit ook steeds verder uitgebouwd. Denk hierbij aan effectievere informatieoverdracht door verbeterde vormgeving van de e-nieuwsbrieven. Bijkomend en duurzaam voordeel: met de een-op-een strategie zal het communicatiekanaal ‘post’ sterk verminderen.
En dat met Yourzine
Jeroen Beelen, online marketing manager van het Nederlandse Rode Kruis zegt over de samenwerking: ‘Yourzine is een partij die ons goed ondersteunt. We hebben goede ervaringen op operationeel gebied en we hebben er vertrouwen in dat dit ook op strategisch gebied kan groeien.’ Kai Zaoui, e-mailmarketeer van Yourzine sluit zich hierbij geheel aan. ‘We zijn er trots op samen te werken met Het Nederlandse Rode Kruis en gaan met enthousiasme aan de slag de online communicatie naar een nog hoger plan te tillen’.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.