-

De B2B-revolutie: Magento vernieuwt, servicen is het doel

Binnen een aantal maanden is het zover: dan introduceert Magento een eigen B2B-module. Hierdoor is het e-commerceplatform makkelijker inzetbaar in een zakelijke omgeving. De veranderingen komen precies op het goede moment. De B2B-markt staat namelijk aan het begin van een kleine revolutie, denkt Tjitte Folkertsma - oprichter van MediaCT.

Op de Magento Imagine conferentie werd duidelijk wat de prioriteiten zijn voor de ontwikkelaars van het platform. Zij hopen na de loskoppeling van eBay snel grote stappen te zetten. Zo komt Magento met een ‘Enterprise Cloud’ editie en wil het ieder kwartaal een update uitbrengen voor de software. De B2B-module is één van die updates. ‘Een vrij ingrijpende wijziging’, zegt Folkertsma. ‘We zien steeds meer platformen die out-of-the-box functionaliteiten bieden die binnen het Magento-platform alleen als extensie beschikbaar zijn of bedrijven via maatwerk moeten toevoegen. Magento biedt nu bijvoorbeeld nog zeer beperkte functies voor B2B. Die worden hiermee flink uitgebreid.’

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!