-

Het ideale LinkedIn profiel

LinkedIn is nog altijd het beste platform voor zakelijke contacten. Een online rolodex met contactgegevens en een CV is het allang niet meer. Het is het digitaal podium waar je je goed moet presenteren. 25 weetjes om je profiel te verbeteren.

Darryl David van IceCreamPrivateLabel.com adviseert klanten over ijsverkoop, een bijzondere nichemarkt waar klanten niet altijd voor het oprapen liggen. Voor werving van klanten gebruikt David vooral LinkedIn. Hij heeft 25 tips voor het optimaliseren van het profiel.

1. Gebruik een professionele foto en niet ‘jij en je hond’
2. Vul je profiel zo volledig mogelijk in, inclusief contactgegevens.
3. Werk je ervaring bij.
4. Maak in tien seconden duidelijk wat je doet.
5. De gratis versie biedt al voldoende mogelijkheden om een goed profiel op te bouwen.
6. Gebruik een achtergrondbanner bovenaan de pagina die je merk of bedrijf vertegenwoordigt.
7. Voeg (verklarende) tekst toe aan die banner.
8. Het is niet nodig om je positie naast je naam te vermelden. De informatie volgt daaronder.
9. De sectie Professional Headline kent maar 120 tekens. Gebruik twee of drie woorden, gescheiden door komma, punt of anderszins.
10. Personaliseer je LinkedIn URL door daarin je naam op te nemen.
11. In het Contact gedeelte mag je drie weblinks opnemen. Maak daarvan gebruik.
12. Gebruik een telefoonnummer waarmee je ook echt bereikbaar bent.
13. Voeg een e-mailadres toe.
14. Als je geen (universitaire) diploma’s hebt, laat dat vak dan leeg.
15. Vermeld altijd je positie achter de bedrijfsnaam in de sectie Ervaring.
16. Rommel niet met de jaartallen waarin je werkzaam bent geweest (het kan gecontroleerd worden).
17. Vermeld onder Samenvatting wat je doet, desnoods onder elkaar.
18. Als je werk vooral lokaal is, geef dan aan dat je vooral werk uit je directe omgeving zoekt.
19. Als je meer dan 500 relaties hebt, wordt dat aantal niet meer precies aangeven maar als 500+, daarna 3000+.
20. Houd je profiel zo actueel mogelijk.
21. Zet Change Notifications uit, anders krijgen je contacten elke keer een melding als je een kleinigheid verandert.
22. Als je berichten plaatst, zorg dan dat ze ook interessant zijn voor relaties buiten het vak. Een bericht per week is voldoende.
24. Probeer een All Star status te krijgen (beter dan expert of advanced). Die krijg je bij een volledig profiel en bij veel aanbevelingen.
25. Verwijs in de e-mails of visitekaartjes naar je LinkedIn profiel.

Deel dit bericht

1 Reactie

Huub

Punt 19 klopt niet, behalve 500+ wordt er geen enkele andere indicatie gegeven. Bij 3000+ noch bij 30000+ (het officieuze maximum)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond