Zakelijke kerstpakketten als marketingtool: van branding tot employee engagement
Ieder jaar is het weer een uitdaging om een geschikt kerstpakket te vinden voor je medewerkers en relaties. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren en wensen. En omdat een kerstpakket vooral leuk moet zijn om te krijgen wil je daar natuurlijk wel rekening mee houden. Wat moet een vegetariër met een kerstpakket waar dierlijke producten in worden verwerkt? En wat moet iemand die alcohol heeft afgezworen met een kerstpakket waar champagne in zit? Het kerstpakket is bedoeld om leuk te zijn, blij van te worden en om de gever zijn waardering uit te laten spreken voor het harde werken of de goede relatie tijdens het afgelopen jaar. Maar dan moet het natuurlijk wel passen bij de ontvanger. In dit artikel hebben we het over de enorme keuze die je bij kerstpakketten hebt.
Ruime keuze kerstpakketten
Wil je dus iedereen blij maken met een kerstpakket dat echt past bij haar of hem, dan wil je de kerstpakketten inkopen bij een aanbieder die ruime keuze heeft, waardoor je veel verschillende soorten kerstpakketten in huis kunt halen. Je kunt dan een passend kerstpakket aan elke medewerker geven of de medewerkers zelf laten kiezen uit bijvoorbeeld tien verschillende varianten. Voor een dergelijke ruime keuze in kerstpakketten kom je dan terecht op de website van een specialist zoals kerstpakket.nl. Daar heeft men een zeer breed assortiment kerstpakketten voor je samengesteld waaruit jij een keuze kunt maken. Met letterlijk voor iedere smaak en voorkeur wel iets. Met vlees, zonder vlees, met alcohol, zonder alcohol, in een bepaald thema en natuurlijk ook voor verschillende budgetten. Want als ondernemer moet je wel de kosten in de gaten houden.
Personalisatie van kerstpakketten
Wat voor jou als ondernemer of marketeer ook handig is, is het feit dat je de kerstpakketten kunt personaliseren. Daarmee kun je het kerstpakket volledig afstemmen op wat past bij jouw eigen bedrijf of organisatie. En daarmee creëer je eensgezindheid. Iedereen krijgt immers een leuk pakket dat passend is bij jullie bedrijf. Bijvoorbeeld met het logo erop verwerkt, of met een persoonlijke boodschap van de directie.
Dit is natuurlijk ook een belangrijk marketing instrument dat je ook buiten de eigen organisatie in kunt zetten. Want je kunt het gepersonaliseerde kerstpakket ook weggeven aan zakelijke relaties. Een handig marketinginstrument, waarmee je herkenbaar bent en on top of mind blijft bij je klanten, leveranciers of andere belangrijke partners. Dit soort gepersonaliseerde kerstpakketten zijn al verkrijgbaar vanaf 15 stuks en passen dus goed in elk marketingbudget en dus ook haalbaar voor elke MKB organisatie.
Snelle levering
Natuurlijk ga jij je kerstpakketten ook in 2025 weer ruimschoots op tijd bestellen. Toch? Mocht het echter toch niet lukken (we weten hoe druk jij als ondernemer of marketeer het altijd hebt!), dan is het goed om te weten dat de kerstpakketten altijd snel worden geleverd. Er is zelfs een optie voor last-minute kerstpakketten voor het geval je echt zo’n “oeps”-moment hebt!
Nog een tip om het kerstpakket extra op te leuken
Wil je het kerstpakket nog wat leuker maken en minder standaard? Voeg dan cadeaukaarten toe aan de kerstpakketten (al dan niet met een persoonlijk bericht). Zo kunnen medewerkers en relaties ook nog een deel van het kerstpakket op eigen wijze en eigen moment invullen. Je kunt ze ook deels los beschikbaar stellen voor medewerkers en relaties die een kerstpakket vol met snacks en drank niet echt op prijs stellen. Met zo’n cadeaukaart kunnen kun je toch je waardering uitspreken terwijl zij lekker zelf iets uit kunnen kiezen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond