Jeroen Mirck
  • Jeroen Mirck

  • 66 artikelen
  • 1.856.510 views
  • 250 reacties

Jeroen Mirck

Werkt bij
Emerce
Functie
Zelfstandig journalist
Twitter
@JeroenMirck
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/jeroenmirc...
Google+
https://plus.google.com/u/0/1101377871...

Jeroen is zelfstandig journalist en tekstschrijver met meer dan tien jaar ervaring op de terreinen marketing, internet en media. Hij was hoofdredacteur van de bladen QM en Memory Magazine, redactiechef van Emerce en vier jaar lang redacteur van mediavakblad Adformatie.

Werkt sinds 2009 als freelancer, onder meer voor MarketingTribune en Emerce. In Tilburg studeerde hij journalistiek (Fontys) en Cultuur & Letteren (Universiteit van Tilburg). Naast zijn werk is hij bestuurslid van de FreeLancers Associatie (FLA).

Artikelen van Jeroen Mirck

  • 16 september 2017 10:00

Next level funding: IPO of alternatief?

Wil je als start-up of scale-up groeien, dan heb je vaak extern kapitaal nodig. Van investeerders, via een beursgang of anderszins. Wanneer kies je nu voor een IPO? En wanneer niet? En welke alternatieven zijn er, zowel op dit moment als in de toekomst?

  • 29 juli 2017 10:01

Tesla Nederland: ‘We doen altijd marktonderzoek’

Tesla gaat een nieuwe fase in van het masterplan van Elon Musk: eind dit jaar komt de Model 3 op de markt, een elektrische auto voor het grote publiek. Tegelijk is de marketing van elektrisch rijden een continu proces, zegt Kim Liebregts (39), Country Director van Tesla Nederland.

  • 1 juli 2017 10:01

Comeback: de nieuwe kansen van podcasting

De podcast beleeft een revival. Amerikaanse producties zoals S-Town bereiken een miljoenenpubliek. En vier op de tien Amerikanen gebruikt het medium met enige regelmaat. Hoewel Nederland daar nog op achterloopt, bloeit ook hier de markt serieus op. Welke kansen biedt podcasting?

  • 3 juni 2017 10:01

Subscription commerce, de nieuwe cashcow?

Subscription commerce wint rap aan populariteit. Na Spotify en Netflix kiezen ook het Nederlandse bol.com en Blendle voor een abonnementsmodel. Is het dé nieuwe cashcow voor bedrijven? Of spelen andere motieven een rol?

  • 22 april 2017 10:01

Next: People analytics hervormt arbeidsmarkt

People analytics worden steeds belangrijker voor bedrijven. HR-afdelingen kunnen zo niet alleen scherper sturen op selectie en output, maar straks ook hun aandeel in het bedrijfsresultaat beter kwantificeren. Een gloednieuw vakgebied waarbij ‘datastofzuigers’ nieuwe inzichten bieden.

  • 1 april 2017 10:02

‘Startups zijn overglorified’

De Aziatische reclamewereld durft anders te denken dan het westen, stelt Dick van Motman, CEO van Dentsu Aegis Network South East Asia. Ook zijn ze slimmer en sneller met nieuwe verdienmodellen. “Innovatie draait om waarde, niet om de vorm.”

  • 18 februari 2017 10:02

Kortingscodes: lust of last?

Zeven op de tien Nederlanders maakt gebruik van kortingscodes bij het webwinkelen. Gouden business voor publishers en affiliates, maar nadelig voor de marge van menige webshop. Ook zorgen fake-kortingssites voor overlast. Rijst de vraag: wat is de toegevoegde waarde van de voucherbusiness?

  • 7 januari 2017 10:01

Consolidatieslag in bureauland: what’s next?

Lemz, Achtung, Mangrove, Dept. De bureauwereld is weer eens in de ban van fusies en overnames. Het moet allemaal grootser, internationaler en digitaler. Om mee te veranderen met de behoeften van de markt. De vraag is echter waar deze consolidatieslag eindigt. En ook: what’s next?

  • 5 november 2016 10:01

CEO GitLab: ‘Remote-only is bij ons de norm’

Open source-platform GitLab haalde dit najaar twintig miljoen dollar op. “Het schalen van een bedrijf gaat sneller als je op afstand met elkaar communiceert”, zegt CEO Sid Sijbrandij, die zijn personeelsbestand in anderhalf jaar tijd heeft vertienvoudigd.