Wijnand Jongen
  • Wijnand Jongen

  • 5 artikelen
  • 643.097 views
  • 0 reacties

Wijnand Jongen

Werkt bij
Thuiswinkel.org
Functie
Directeur
Twitter
@wijnandjongen
Linkedin
http://nl.linkedin.com/in/wijnandjonge...

Sinds 20 december 2000 is Wijnand Jongen directeur van Thuiswinkel.org, de belangenorganisatie voor webwinkels in Nederland. Hij heeft daardoor de opkomst en ontwikkeling van ‘online kopen’ van dichtbij meegemaakt; eerst als ondernemer, later als vertegenwoordiger van deze innovatieve en inspirerende branche.

Sinds 2012 is Thuiswinkel.org als een van de initiatiefnemers lid van Ecommerce Europe, de Europese koepelorganisatie voor webwinkels. Wijnand Jongen is voor deze nieuwe organisatie voorzitter van het dagelijks bestuur. Ondanks het feit dat de grenzen in Europa al geruime tijd open zijn, lopen webwinkels nog tegen tal van barrières aan om hun producten over de grens af te zetten. Wijnand Jongen ziet het als zijn missie om daar met Ecommerce Europe verandering in te brengen.

Artikelen van Wijnand Jongen

  • 30 januari 2017 16:00

Wat er fout gaat met leren en werken in ‘onlife retail’

Als je retailers vraagt naar hun grootste zorgen voor de toekomst, dan is de kans groot dat in de top drie van uitdagingen ‘retailtalent’ staat. In de Verenigde Staten stond het in een research van de NRF, de National Retail Federation, zelfs bovenaan de lijst. Hoe staat het ermee in Nederland?

  • 26 januari 2017 16:00

Personalized commerce: hét buzzwoord op NRF’s Big Show

Het is eigenlijk niks nieuws. Je klant kennen. Je klant op een persoonlijke manier tegemoet treden. Je klant met excellente service bedienen. Je klant benaderen en rekening houden waar een klant zich bevindt. Personalisatie is een van de belangrijkste trends van 2017. Het is het buzzword dat ik overal hoorde op NRF’s Big Show in New York. 

  • 8 september 2015 08:56

De killer applicatie van dit decennium: WeChat in China

Soms heb je dat gevoel. Dat je weet dat er iets onomkeerbaars aan de hand is. Ik herinner mij dat gevoel bij onze eerste Shopping2020-reis in 2013 naar Silicon Valley. De dynamiek, de intensiteit en de innovatiekracht van de grote Amerikaanse Tech-Titans (Apple, eBay, Google, Facebook) was overweldigend. Mijn eerste bezoek aan Hangzhou in 2014 en specifiek aan Alibaba gaf ditzelfde gevoel: een gevoel van de overweldigende kracht en impact van een dominante marktpartij die de wereld gaat veranderen. En nu dus weer met WeChat van Tencent.

  • 29 augustus 2012 09:34

Bereid je voor op SEPA

Met de komst van de Single Euro Payments Area (SEPA) zullen vanaf 1 februari 2014 nationale betaalproducten als girale overmaking en automatische incasso niet meer werken. Om te kunnen blijven betalen en betalingen te ontvangen is het verstandig voor online retailers om nu al in actie te komen.

  • 17 juli 2012 07:48

Pas op voor gemakzucht

Het kon niet stuk in het afgelopen decennium met e-commerce in Nederland. Jaarlijks noteerden we tientallen procenten groei tot een omzet van negen miljard in 2011. Alle signalen staan op groen en niets lijkt onmogelijk. Daarin schuilt echter ook het gevaar.