More artikelen

AOL verkoopt affiliate netwerk Buy.at

AOL Advertising heeft Buy.at van de hand gedaan. Het affiliate netwerk, dat twee jaar geleden nog werd aangekocht door AOL, wordt overgenomen door het Britse Digital Window.

AOL boekt kwartaalwinst na afstoten door Warner

Internetbedrijf AOL heeft het vierde kwartaal winst weten te boeken, na een verlies in dezelfde periode van het voorgaand jaar. Het afgelopen kwartaal werd AOL in december door Time Warner formeel uit het concern gelicht.

AOL vertrekt met stille trom uit Benelux

Het Nederlandse kantoor van AOL Advertising heeft de deuren gesloten. Het vertrek van de Benelux-markt maakt deel uit van een internationale reorganisatie.

Lot AOL Benelux nog onduidelijk

AOL sluit de meeste van zijn Europese kantoren. Het lot van de Benelux-afdeling is vooralsnog niet duidelijk.

AOL sluit Europese kantoren

De Amerikaanse online uitgever AOL sluit zijn Europese kantoren. Het bedrijf voert een grondige reorganisatie uit om kosten te besparen. Eenderde van de banen sneuvelt.

AOL wipt ruim een derde van personeelsbestand

AOL heeft plannen om meer dan een derde van het personeel te ontslaan, voor het in december van moederbedrijf Time Warner wordt afgestoten.

Time Warner brengt AOL naar de beurs

Mediaconcern Time Warner wil nog voor het einde van het jaar AOL afstoten. CEO bij AOL, Timothy Armstrong, eerder nog werkzaam bij Google, begeleidt de beursgang van de internetdochter.

AOL ontslaat een op tien werknemers

AOL zet het mes in het aantal arbeidsplaatsen. Door de tanende economie en de bijbehorende tegenvallende advertentiemarkt komen 700 mensen op straat te staan, 10 procent van het personeelsbestand.

Time Warner schrijft 25 miljard af

Uitgeven in nieuwe media en print levert de Amerikaanse uitgever Time Warner onverwacht veel minder op. Voor 2008 geeft het een winstwaarschuwing af. Het bedrijf schrijft ook 25 miljard dollar af op onder meer AOL.

‘Tijd van de dure banner is voorbij’

Nederlandse adverteerders vragen zich steeds vaker af wat de uitgegeven digitale reclame-euro’s hen exact opleveren.

Nederlandse gamesite steekt MSN en AOL naar de kroon

Het Nederlandse Spil Games ontvangt maandelijks meer dan 100 miljoen unieke bezoekers op de verschillende spelletjessites. In de Media Metrix van ComScore neemt het bedrijf een twee plek binnen de online games industrie. Hiermee eindigt het bedrijf boven beursgenoteerde bedrijven als MSN Games, EA Online en AOL Games.

Sluiting websites luiden einde web 2.0 in voor AOL

In een tijd waar het steeds meer de trend is om de back-up van computerbestanden uit te besteden haalt AOL de bezem door het huis en sluit 3 van zijn webdiensten. Ondertussen staat de concurrent alweer te trappelen om AOL’s klanten over te nemen.

AOL voegt Europese advertentiebedrijven samen

AOL breidt Platform-A uit naar Europa aangekondigd. “Door Platform-A naar Europa te brengen, kunnen we de adverteerders helpen het publiek in Europa te bereiken”, aldus Randy Falo, CEO van AOL.

AOL betaalt 850 miljoen voor profielensite Bebo

AOL verdubbelt zijn internationale bereik tot 80 miljoen internetgebruikers nu het profielensite Bebo overneemt voor 850 miljoen dollar.

AOL effent het pad voor eBuddy in Amerika

De Amerikaanse provider AOL opent de poorten van zijn chatdiensten voor derde partijen. Het Nederlandse eBuddy is een van de partijen dat vroeg toegang krijgt tot de kerntechnologie van AOL. “We kunnen snellere diensten leveren vroeger nieuwigheden brengen”, aldus eBuddy-directeur Jan-Joost Rueb.