More artikelen

Time stelt betaalde toegang in

Uitgever Time Inc. vraagt vanaf vandaag een vergoeding voor toegang tot de sites van People en Entertainment Weekly. Andere online titels zullen ook betaalde toegang krijgen. De stap is bedoeld om AOL, waarvan de leden zonder te betalen de sites mogen lezen, aantrekkelijker te maken.

AOL lanceert software voor blokkeren advertenties

AOL, de grootste internetprovider ter wereld, stelt software beschikbaar waarmee abonnees pop-up advertenties kunnen uitbannen. Het volgt hiermee andere providers, zoals Earthlink. Eerder al besloot AOL om zelf geen pop-up advertenties meer te verkopen.

AOL start download-dienst

De grootste internetprovider ter wereld is gestart met het aanbieden van downloads tegen betaling. AOL werkt hiervoor samen met MusicNet. Een abonnement kost 8,95 dollar per maand.

99 miljard dollar verlies voor AOL Time Warner

AOL Time Warner heeft over 2002 een nettoverlies gemeld van maar liefst 98,7 miljard dollar. Daarmee heeft het zijn oude record van grootste verlies uit de Amerikaanse geschiedenis ruimschoots overtroffen. Voor vice-chairman Ted Turner is het reden om zijn ontslag in te dienen.

Schadevergoeding 7 miljoen voor AOL vanwege spam

Een Amerikaanse rechter heeft het bedrijf CN Productions in een rechtszaak rond spam veroordeeld tot het betalen van zeven miljoen dollar schadevergoeding aan AOL. Het bedrijf verstuurde bijna een miljard spammailtjes naar AOL-abonnees.

Tegenstrijdige berichten over online reclame

AOL is somber over de inkomsten uit online reclame komend jaar, terwijl onderzoeksbureau Emarketer hoopvol is. Branche-organisatie IAB ziet kwartaal na kwartaal de omzet binnen online reclame dalen, terwijl Yahoo deze onlangs weer zag groeien. Hoe kan dat?

AOL lanceert IM voor zakelijke markt

AOL heeft een Instant Messenger voor de zakelijke markt gelanceerd, ruim twee weken nadat Reuters dit ook deed. AOL borduurt voort op zijn populaire IM voor consumenten, maar dan met extra beveiliging. Per gebruiker kost de zakelijke versie dertig dollar.

Ook AOL weert pop-up advertenties

update In navolging van portal iVillage.com stopt ook AOL met het vertonen van pop-up advertenties. Het bedrijf denkt dat de irritatie die de advertenties oproepen niet opweegt tegen de opbrengst ervan. In Nederland komen de pop-ups nog niet "heel veel voor", zegt Alex Stil van mediabureau Reddion. Hij benadrukt het belang van een frequency cap, waardoor iemand de advertentie niet vaker dan één of twee keer ziet.

Weer miljoenencampagne van Microsoft

Ter promotie van het nieuwe MSN 8 tast Microsoft wederom diep in de buidel. Het bedrijf trekt 300 miljoen dollar uit voor reclame op televisie, internet en in tijdschriften. Gelijktijdig is ook AOL gekomen met een nieuwe versie van zijn internetdienst, AOL 8.

AOL begint adverteren in prime time

AOL start met het aanbieden van advertenties op 'prime time'. Adverteerders kunnen kiezen op welk tijdstip ze de banners willen plaatsen binnen welk 'kanaal'. De internetprovider volgt hiermee het voorbeeld van Yahoo. In Nederland gebeurt prime time adverteren nog weinig, zegt AdLink.

Homestore.com rommelde in de boeken

update Homestore.com blijkt met de boekhouding te hebben gesjoemeld en heeft vorig jaar voor 46 miljoen dollar teveel aan omzet geboekt. Drie voormalige leidinggevenden hebben toegezegd schuld te bekennen. Volgens de Wall Street Journal was AOL, waar de boeken ook onderzocht worden, eveneens betrokken bij de frauduleuze handelingen.

Reorganisatie bij kwakkelend AOL

America Online heeft enkele wijzigingen doorgevoerd in de bedrijfsopzet. Een afdeling waar deals werden gesloten die nu onderwerp zijn van onderzoek door de Amerikaanse overheid is opgeheven, ook wordt er een nieuwe financieel directeur gezocht. AOL ziet de inkomst dalen en is tot het zorgenkindje van AOL Time Warner geworden.

Pensioenfonds klaagt Homestore.com aan

Het onderzoek naar de boekhouding van AOL begint ook zijn weerslag te hebben bij andere bedrijven. Het op twee na grootste pensioenfonds in de Verenigde Staten heeft online makelaar Homestore.com aangeklaagd. Ook PurchasePro, dat eveneens zaken deed met AOL, meldt dat de SEC een onderzoek naar de boekhouding is gestart.

AOL Time Warner: grootste verlies in geschiedenis VS

AOL Time Warner heeft het grootste verlies uit de Amerikaanse geschiedenis geleden. De mediamoloch boekte in het eerst kwartaal een verlies van 54,2 miljard dollar, vooral veroorzaakt door een afschrijving van 54 miljard dollar op de overname van Time Warner door AOL.

Yahoo, AOL en Cisco starten portal voor goede doelen

Onder de naam NetworkforGood.org zijn Yahoo, AOL Time Warner en Cisco een portal gestart voor goede doelen. Sinds de aanslagen in de Verenigde Staten staat het online doneren sterk in de belangstelling. De nieuw gestarte portal haakt daar niet op in, plannen ervoor waren al een jaar in ontwikkeling.