Meer Artikelen

Premium

Europees marktaandeel Internet Explorer zakt tot 40 procent

Microsofts Internet Explorer verloor afgelopen jaar 20 procent marktaandeel. In Europa heeft het bedrijf 46 procent van de browsermarkt in handen. In de weekenden daalt dat nog verder tot net boven de veertig procent.

Betaalde Android-apps vinden minder aftrek dan iPhone-variant

Betaalde applicaties worden makkelijker gesleten in de App Store dan in de applicatiewinkel van Google. De applicaties waarvoor de bezoeker geld moet neerleggen worden significant minder gedownload dan de gratis apps.

Time Inc. wil lezersdata niet kwijt, wijst abonnementendienst Apple af

Niet alle uitgevers lijken happig te zijn op de abonnementendienst van Apple. Na de Financial Times geeft nu ook Time Inc aan geen gebruik te willen maken van deze dienst omdat het anders lezersdata kwijtraakt. Als een uitgever abonnementen slijt in een iPhone- of iPad-app, dan behoudt Apple de controle over onder meer demografische data van de lezer.

Omzet uit mobiele applicatiewinkels goed voor 3,8 miljard

De omzet van de vier grote winkels die mobiele applicaties verkopen, die van Apple, Google, Nokia en RIM, komt dit jaar uit op 3,8 miljard dollar. Dat is een stijging van 77,7 procent.

Time sluit deal met Apple voor gratis toegang iPad-uitgave printabonnees

Lezers met een abonnement op de papieren uitgaven van Time, krijgen gratis toegang tot de digitale versie hiervan in iTunes. Hiervoor heeft de Amerikaanse uitgever een deal gesloten met Apple.

Apple heeft sterkste groei op mobiele telefoonmarkt

Apple kent de hoogste cijfers als gekeken wordt naar de percentuele groei op de mobiele telefoonmarkt. In het eerste kwartaal van 2010 had het bedrijf een marktaandeel van 2,8 procent. Het eerste kwartaal waren 5 procent van de verscheepte mobieltjes van Apple, een groei van 114,9 procent.

‘Apple heeft 60 à 70 procent ebook-markt in handen’

De digitale boekenwinkel Ibookstore van Apple heeft in Frankrijk een marktaandeel van 60 tot 70 procent onder de ebooks. Er blijft een verschil te bestaan in populariteit tussen digitale en papieren boekentitels.

Apple blijft komende drie jaar tabletmarkt domineren

Apple houdt tot en met 2015 de helft van de tabletmarkt in handen. Voor 2011 zal 69 procent van alle tablets op iOS, het besturingssysteem van Apple draaien. In 2014 zal dit, ondanks opkomende concurrentie, 47 procent zijn.

Financial Times wil lezersdata niet aan Apple kwijt

De Financial Times wil belangrijke lezersdata niet kwijtraken door gebruik te maken van de abonnementendienst van Apple. Als een uitgever abonnementen slijt in een iPhone- of iPad-app, dan behoudt Apple de controle over onder meer demografische data van de lezer.

eBay toont verkoop iPad 2 naar landen buiten Amerika

De populaire tablet van Apple gaat via eBay grif van de hand. De twee landen waar de meeste iPads van de tweede generatie worden afgenomen zijn Canada en Rusland.

Premium

Nederland met iPad 2 naar 750.000 tablets in 2011

Vandaag komt in Nederland de iPad 2 op de markt. Dat zal aantoonbaar een impuls geven aan de tablet-markt als geheel, stelt marktonderzoeker GfK. Eind 2011 zullen er in Nederland zo’n 750.000 nieuwe tablet computers in omloop zijn.

New York Times eerste grote speler voor abonnementendienst Apple

New York Times is de eerste grote uitgever die de abonnementendienst van Apple gaat gebruiken. Hiermee heeft de uitgever geen toegang meer tot belangrijke demografische data van de lezer die een abonnement afsluit via de iPhone- of iPad-app.

Europese uitrol iPad 2 mogelijk vertraagd

De verkoop van de nieuwe iPad gaat in Amerika zo snel dat Europeanen daarom mogelijk langer moeten wachten totdat zij hun Apple-tablet in handen krijgen.

Apple ziet aandeel op tabletmarkt dalen

Er zijn het vierde kwartaal van 2010 10,1 miljoen tablets verscheept. Apple blijft marktleider, maar zag het aandeel van 93 procent in het derde kwartaal dalen naar 73 procent in het vierde kwartaal.

Premium

Bol.com knielt niet voor 30 procentsregeling van Apple

De iPhone- en iPad-applicatie van Bol.com biedt de gebruiker niet de mogelijkheid om binnen de app een ebook te kopen. Hierdoor hoeft de webwinkel niet de verplichte 30 procent van de omzet af te dragen aan Apple.