Axel Springer verkoopt classifieds aan investeerders
Uitgeverij Axel Springer verkoopt de tak met online rubrieksadvertenties, zoals Immoweb, Stepstone, AWIN en SeLoger, aan noord-Amerikaanse investeerders KKR en CPP Investments.
Uitgeverij Axel Springer verkoopt de tak met online rubrieksadvertenties, zoals Immoweb, Stepstone, AWIN en SeLoger, aan noord-Amerikaanse investeerders KKR en CPP Investments.
Uitgeverij Axel Springer overweegt de tak met online rubrieksadvertenties te verkopen. Titels als Immoweb, Stepstone en SeLoger zouden in handen komen van noord-Amerikaanse eigenaren.
Uitgeverij Axel Springer sluit een samenwerking met OpenAI waarbij. ChatGPT krijgt hierbij toegang tot kwaliteitsjournalistiek, ook die achter paywalls zit.
Het Duitse mediabedrijf Axel Springer heeft samen met private equity-huis KKR een bod uitgebracht op eBay Classifieds, de bedrijvengroep waar Marktplaats.nl en 2dehands toe behoren.
KKR wil investeren in het Duitse uitgeefbedrijf Axel Springer door alle kleine aandeelhouders uit te kopen. Daarna moet de beursnotering worden beëindigd.
Uitgeverij Axel Springer zag de omzet uit rubrieksadvertenties in het eerste kwartaal met 8,5 procent groeien tot 315 miljoen euro.
Marktplaats.nl komt binnenkort wellicht in Duitse handen als uitgeefconcern Axel Springer de financiering rond krijgt en de winnende bieder is.
Online jobportal Stepstone heeft het Europees werkende Studydrive gekocht, een platform waar in Nederland tienduizenden studenten op zijn aangesloten.
De groei bij zijn Europese advertentiesites voor banen en huizen zorgen bij uitgeverij Axel Springer voor een omzetgroei van 6 procent tot 3,5 miljard euro. Vooruitzicht: dubbelcijferige groei.
De zakelijke nieuwssite Business Insider heeft de rechten voor de Vlaamse markt gekregen en kan ook adverteerders daar gaan bedienen. Uitgever Arend van den Berg: "Vanuit Nederland kunnen we...
De diepte-investeringen van afgelopen jaren in Digital beginnen zijn vruchten af te werpen voor Axel Springer. De uitgever ziet zijn winst met zeventien procent stijgen en het claimt nu...
Een aantal grote Duitse bedrijven ontwikkelen gezamenlijk een algemeen inlogsysteem voor websites. Dit moet consumenten minder afhankelijk maken van de ‘paspoortfunctie’ van Facebook en Google.